لهستان به دنبال تصرف مناطق غربی اوکراین است

50

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «سرگئی ناریشکین»، رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه اعلام کرد لهستان به دنبال مخفی‌کردن طرح‌هایش برای تصاحب مناطق غربی اوکراین است و از درز اطلاعات مربوط به این برنامه عصبی است.

به گفته ناریشکین اطلاعات رسیده به سرویس اطلاعات خارجی نشان می‌دهد مقامات لهستان امیدوارند در بحبوحه بن‌ست ژئوپلیتیکِ (جنگ اوکراین)، نه کی‌یف، نه واشنگتن، و نه مسکو هیچ کدام توجهی به آماده‌سازی ورشو برای تصرف قلمروهای اوکراین نداشته باشند.

وی در این‌باره افزود: امید مقامات ورشو به این است زمانی که جنگ اوکراین وارد مرحله حل‌وفصل دیپلماتیک شود، همه طرف‌ها مجبور خواهند بود «گسترش خاک لهستان در مناطق غربی اوکراین» را به عنوان یک واقعیت انجام‌شده بپذیرند. و هم‌اکنون درز اطلاعات حساس مربوط به این برنامه، لهستان، ناتو و دوستانشان در اتحادیه اروپا را نگران کرده است.

این مقام ارشد امنیتی دولت روسیه در ادامه گفت: در حال حاضر و پس از درز اطلاعات، ورشو به دنبال این است از طریق تبلیغات و پروپاگاندای گسترده رسانه‌ها و اندیشکده‌های دولتی، شرایط و وضعیت خود را اصلاح و «شایعات» مربوط به تقویت مواضعش در اوکراین را تکذیب و رد کند.

بنا به اعلام سرویس اطلاعات خارجی روسیه، طبق برنامه، تمرکز اصلی دولت لهستان در ایجاد تصویری از «همکاری گروهی» همه همسایه‌های اوکراین درباره مسائل کی‌یف بود و برای تحقق این هدف، ورشو قصد داشت در زمینه حل مسائل اوکراین همکاری با مجارستان و رومانی را افزایش دهد تا پیش‌برد اهداف خود (تصرف بخش‌هایی از خاک اوکراین) را پشت سر آنها پنهان کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.