خواننده ایرانی ساکن لس‌آنجلس: گاهی به ایران می‌آیم و برمی‌گردم

57

به گزارش هنر ام‌روز، بینش بلور که با نام «قیصر» شناخته می شود از خوانندگان به اصطلاح لس آنجلسی ایرانی خارج از کشور است. البته او در لس آنجلس زندگی نمی کند. قیصر بعد از شروع جنگ ایران و عراق از کشور خارج شد و پس از مدتی زندگی در ترکیه به اسلو، پایتخت نروژ رفت و تا به امروز در این کشور زندگی می کند.

او که ظاهرا بعد از ۸ سال از مهاجرت خود، به ایران رفت آمد می کرد، در آذر ماه ۹۳ پاسپورت اش در فرودگاه امام خمینی ضبط و راهی دادگاه شد. این خواننده گفت: «گاهی به ایران می‌روم و می آیم و ایران هم جای خیلی خوبی است و اینکه مدام شایعه می‌کنند چرا فلانی به ایران می‌آید بی معنی است، چون وطنم ایران است. من نه سیاسی هستم و نه کار سیاسی بلدم، صرفا یک خواننده پاپ هستم که خانواده ام در لس آنجلس هستند و خودم در نروژ ساکنم ولی به ایران میروم و می‌آیم و همواره برای همه آرا و عقاید، احترام قائلم.»

به گزارش روزیاتو، او در مصاحبه ای توضیح داد که در دادگاه ایران گفته که حاضر است خوانندگی را کنار بگذارد تا بتواند به ایران رفت و آمد داشته باشد. او از حسن خلق تمامی کادر دادگاه از سرباز جلوی در تا قاضی و احترام و محبت آنها به خود تعریف می کند.

 

03-47

قیصر که به خاطر قطعاتی اغلب شش و هشت و یا به اصطلاح داش مشتی در بین مخاطبان فارسی زبان معروف است، آلبوم‌هایش را از طریق کمپانی‌های لس‌آنجلسی ارائه می دهد و نام هنری «قیصر» را، کوجی زادوری کلیپ‌ساز لس‌آنجلسی معروف، برایش انتخاب کرده است. قیصر به تازگی ادعا کرده است که هر وقت بخواهد به ایران می‌آید و برمی‌گردد. او گفت: «بعد از ماجرای دادگاه، تقریبا هر سال به ایران می روم.»

بینش بلور (قیصر) متولد ۱۶ خرداد ۱۳۴۶ در تهران است. او موسیقی را از گروه سرود مدرسه شروع کرد و با شروع جنگ ایران و عراق مهاجرت کرد. به گفته خودش او از خواندن قرآن سر صف در مدرسه شروع کرده است و در دهه ۶۰ گروه هنری ای برای خوانندگی تشکیل داده است، که در مراسم ها و تولدهای خصوصی برنامه اجرا می کردند. به گفته قیصر، حسین بلور، عموی بزرگش در خبرگزاری پارس کار می کرد و عموی پدرش حبیب الله بلور، مربی نامدار کشتی بود. او مدعی است که پدرش، حسن بلور از پایه گذران بازیگری و تئاتر در ایران است. او در نروژ به دنبال علاقه مندی خود در زمینه موسیقی رفت و با چند آهنگ، به محبوبیت رسید و طرفداران بسیاری پیدا کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.