کشف شاپرک عظیم الجثه در آمریکا!

75

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، به گفته “اداره کشاورزی ایالت واشنگتن”(WSDA) که از ساکنان می‌خواهد مشاهدات بیشتری را گزارش کنند، برای نخستین بار در آمریکا یک شاپرک با بال‌هایی به طول ۱۰ اینچ(۲۵ سانتیمتر) پیدا شده است.

“شاپرک اطلس”(Atlas moth) که یکی از بزرگترین شاپرک‌های جهان به شمار می‌رود، نخستین بار در ماه گذشته توسط یک استاد “دانشگاه واشنگتن”(UW) به این سازمان دولتی گزارش شد. این پروانه، در شهر بلویو در حومه سیاتل دیده شد.

این شاپرک به اداره کشاورزی ایالت واشنگتن فرستاده شد که آن را به عنوان شاپرک اطلس شناسایی کرد. اعتقاد بر این است که این نخستین مورد کشف‌ شده از این شاپرک در آمریکا باشد.

“سون اسپیچیگر”(Sven Spichiger)، حشره‌شناس اداره کشاورزی ایالت واشنگتن گفت: این یک حشره هیجان‌انگیز است زیرا بسیار بزرگ است. حتی اگر مشتاق دیدن حشرات نباشید، این همان گونه‌ای است که مردم تلفن‌های همراه خود را بیرون می‌آورند و از آن عکس می‌گیرند. این گونه‌ها بسیار شگفت‌انگیز هستند. عکس گرفتن دقیقا همان چیزی است که مقامات اداره کشاورزی ایالت واشنگتن از مردم می‌خواهند تا بتوانند تعیین کنند که آیا جمعیتی از شاپرک اطلس وجود دارد یا خیر.

اسپیچیگر ادامه داد: این شاپرک معمولا یک حشره گرمسیری است و ما مطمئن نیستیم که بتواند در اینجا زنده بماند. امیدواریم که ساکنان به ما کمک کنند تا بفهمیم که آیا این یک شاپرک فراری بوده یا واقعا ممکن است جمعیتی از آن در منطقه وجود داشته باشد.

هنوز اطلاعات کمی در مورد این شاپرک وجود دارد. حشره‌شناسان معتقدند که گیاهان میزبان آن، درختان گیلاس و سیب هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.