فرزندان ایثارگران جایگزین پدرانشان در دستگاه‌های اجرایی می‌شوند

49

علی بابایی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به طرح استفساریه ماده ۲۱ قانون جامع ایثارگران، گفت: در این ماده به نحوه بکارگیری فرزندان شهدا، ایثارگران، جانبازان بالای ۲۵ درصد و آزادگان در دستگاه‌ها اشاره شده بود که در آن آمده است که اگر نیروهایی از خانواده شهدا، ایثارگران، جانبازان بالای ۲۵ درصد و آزادگان که در دستگاه ها فعالیت دارند به هر دلیلی از ادامه فعالیت منفک شوند فرزندان ایثارگران جایگزین آنها خواهند شد.

وی افزود: نظر مجلس این است که طبق این ماده، ایثارگرانی که در دستگاه‌های دولتی مشغول به کار هستند پس از بازنشستگی آنها، فرزندانشان به جای آنها مشغول کار شوند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: دولت ماده ۲۱ قانون جامع ایثاگران را خیلی شفاف قبول ندارد و ادله آنها این است که هرگونه جذب و استخدام از مسیر سازمان اداری و استخدامی باشد و استدلال بعدی این است که دولت برای استخدام خود جانبازان و فرزندان شاهد دچار مشکل است بنابراین مشغول به کار کردن فرزندان آنها پس از بازنشستگی کار مشکلی است.

بابایی با بیان اینکه دیوان عدالت اداری در این رابطه نظری داده بود که آن را نسخ می‌کرد، گفت: نظر دیوان همان نظر دولت است مبنی بر اینکه ماده ۲۱ قانون جامع ایثارگران بطور واضح و شفاف دلالت بر این ندارد که فرزندان ایثارگران بالای ۲۰ درصد را وارد دستگاه‌ها کند.

وی بیان کرد: در نتیجه استفساریه‌ای در رابطه با اجرای این ماده قانون جامع ایثارگران، مبنی بر اینکه آیا اجرای آن به قوت خود باقی است یا خیر ارائه شد که پس از بررسی‌ها، پاسخ اعضای کمیسیون اجتماعی به آن این بود که اجرای این ماده به قوت خود باقی است.

نماینده ساری در مجلس، بیان کرد: اعضای کمیسیون اجتماعی بر روی مصوبه قبلی خود یعنی اینکه فرزندان ایثارگران بالای ۲۰ درصد پس از بازنشستگی آنها در دستگاه‌های دولتی مشغول به کار شوند اصرار دارند لذا اگر نمایندگان در جلسه علنی نیز بر آن اصرار کنند این طرح برای تصمیم‌گیری به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.