همسر زلنسکی: مردم انگلیس پولهایشان را می‌شمارند ما تلفاتمان را!

55

اولنا زلنسکا، همسر ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در گفت‌وگویی با شبکه خبری بی.بی.سی گفت، اگر حمایت از کی‌یف قوی باشد بحران کمتر و ضعیفتر می‌شود. مهم است که مساله تلفات غیرنظامیان در جنگ اوکراین را مهم بدانیم.

وی افزود: من خیلی به ندرت همسرم را می‌بینم اما هر روز با هم صحبت می‌کنیم.

همسر زلنسکی در پاسخ به اینکه چه پیامی برای مردم انگلیس دارد که با افزایش هزینه‌های انرژی به دلیل حمله روسیه به اوکراین روبرو شده‌اند و همچنین تاثیر این جنگ بر هزینه‌های نفت و گاز جهانی، افزود: می‌دانم که اوضاع چقدر بد است. اما بیایید به یاد بیاوریم که در زمان پاندمی کرونا که البته هنوز هم باماست، هزیه‌ها بالا رفت و اوکراین هم صدمه دید. فراموش نکنید که اکنون مردم ما در حال جان دادن هستند شما حساب‌های بانکی خود را چک می‌کنید و پول‌هایتان را می‌شمارید و ما دقیقا همین کار را درباره تلفات شهروندان اوکراینی انجام می‌دهیم.

اظهارات همسر زلنسکی در پی اظهارات بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس مطرح شد که همین ماه گذشته میلادی به کی‌یف سفر داشت.

در انگلیس پیش‌بینی می‌شود که نرخ تورم در سال جاری میلادی به بالاترین میزان در ۴۲ سال گذشته یعنی ۱۳.۳ درصد برسد در حالیکه انتظار می‌رود اقتصاد برای بیش از یک سال منقبض شود.

اولنا زلنسکا به بی.بی.سی گفت که برای مردم خارج از اوکراین سخت است که تاثیر جنگ را بر روی خود درک کنند اما مهم است که داستان‌ها و روایت‌های مردم را درباره تلفات این جنگ به اشتراک بگذارند.

وی گفت که از سوی مردم مورد توهین قرار می‌گیرد چون آنها می‌گویند که تبدیل شدن ولودیمیر زلنسکی از یک بازیگر تلویزیونی به یک رهبر دوران جنگ آنها را شگفت زده کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.