جزئیات تجمعات غروب یکشنبه در سنندج به روایت خبرگزاری فارس

72

گفتگو با برخی معترضین نشان می دهد که بسیاری از آنها معتقدند مهسا امینی تحت شکنجه فوت کرده است. این افراد عمدتا یا توضیحات پلیس را نشنیده اند یا نسبت به آن قانع نشدند.

به گزارش فارس، غروب امروز یکشنبه حدود ۵۰۰ نفر از مردم سنندج با حضور در پیاده‌راه فردوسی در اعتراض به جان باختن مهسا امینی دختر ۲۲ ساله اهل سقز تجمع کردند.

گفتگو با برخی معترضین نشان می دهد که بسیاری از آنها معتقدند مهسا امینی تحت شکنجه فوت کرده است. این افراد عمدتا یا توضیحات پلیس را نشنیده اند یا نسبت به آن قانع نشدند.

در این تجمع برخی از افراد با سر دادن شعارهایی علیه مسئولین کشور تلاش می کردند تجمع را جهت دهی سیاسی کنند. این افراد شیشه‌های چند خودرو پارک‌شده را شکستند و چند سطل زباله را آتش زدند. با این حال مشخص بود که پلیس بنا دارد با تجمع کنندگان مدارا کند اگرچه در چند مورد برای متفرق کردن جمعیت مجبور به استفاده از گاز اشک‌آور شد.

برخی افراد توسط پلیس بازداشت شدند. در حال حاضر این تجمع پایان یافته است.

مهسا (ژینا) امینی عصر روز سه شنبه ۲۲ شهریور توسط پلیس امنیت اخلاقی برای گذراندن کلاس توجیهی و اخذ تعهد برای رعایت قانون حجاب بازداشت شد.

فیلم‌های دوربین مداربسته پلیس نشان داد ژینا پس از صحبت با یک افسر پلیس دچار حمله قلبی شده و با آمبولانس به بیمارستان منتقل می‌شود.

وی پس از سه روز کما روز جمعه ۲۵ شهریور در بیمارستان کسری جان باخت. پیکر او در زادگاهش سقز به خاک سپرده شد. بیمارستان علت مرگ مهسا را سکته قلبی و مغزی اعلام کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.