خبر مهم درباره امنیت دانشجویان و خوابگاه‌های در کانون بحران

55

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید براینکه طبق دستور دولت و وزارت بهداشت کلاس‌ها حضوری برگزار می‌شوند گفت: برای امنیت دانشجویان و خوابگاه‌هایی که در کانون بحران هستند حتما اقدام می‌کنیم. دانشگاه محیط تحصیل است و نباید به کرامت افراد توهین شود.

دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، پس از شنیدن سخنان دانشجویان، به مسائل مطرح شده گفت: با کمک یکدیگر می توانیم دانشگاهمان را به دانشگاه بهتری  تبدیل کنیم ودر ادامه بیان داشت: انتظار دارم در مبارزه با فساد به من کمک کنید. خوب درس بخوانید و بکوشید  جزو بهترین ها باشید. در بین شما نخبگان بی نظیری وجود دارد که شبانه روز تلاش می کنند برای مسائل مختلف راه حل علمی پیدا کنند.

دکتر قناعتی با تاکید بر اینکه در بحران های اجتماعی باید عقلانیت حاکم باشد افزود: پس از انقلاب تحولات بزرگی ایجاد شده و در زمینه های مختلف پزشکی و غیرپزشکی رشد بسیاری داشته‌ایم. درحال حاضر ۱۸۰ محصول با تکنولوژی پیشرفته در دانشگاه علوم پزشکی تهران تولید می‌شود که از محصولات دانشگاه‌های فنی بیشتر است و برخی محصولات آن مانند رباتیک سرجری و نویگیشن صادر هم می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران بر وجود محیط زنده و پویا در دانشگاه تاکید کرد و گفت: گفتمان سازی باید در دانشگاه حاکم شود چراکه با گفتگو می توان بسیاری از مسائل را حل کرد. یادمان باشد که در گفتگوها مراقب باشیم  جای حق و باطل عوض نشود و حواسمان باشد کاری نکنیم که نمی‌دانیم به نفع کشور است یا به ضرر آن. برای گفتگو و بیان اعتراضات خود می‌توانید به دکتر ابراهیمی و دکتر صادقیان مراجعه کنید و با مسئولان دیگر دیدار داشته باشید.

دکتر قناعتی با بیان اینکه همه ما  به ملیت و عقلانیت اتفاق نظر داریم گفت: درحالی که دنیا به جنگ جهانی سوم نزدیک می‌شود و منطقه اطراف ما آبستن حوادث مختلف است اگر درست عمل نکنیم و اشتباه کنیم امنیت کشورمان به خطر می‌افتد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در مورد رعایت پوشش حرفه‌ای در دانشگاه گفت: دستورالعمل پوشش حرفه ای از سال ۹۳ در دانشگاه تصویب شده و در این دوره نیز مبنای عمل قرار دارد. پوشش حرفه ای در تمامی مراکز علمی جهان وجود دارد و نباید اینگونه باشد که ازادی را با هرج و مرج یکسان بدانیم.

دکتر قناعتی با تاکید براینکه طبق دستور دولت و وزارت بهداشت کلاس‌ها حضوری برگزار می شود گفت: برای امنیت دانشجویان و خوابگاه‌هایی که در کانون بحران هستند حتما اقدام می کنیم. دانشگاه محیط تحصیل است و نباید به کرامت افراد توهین شود. برای بیان اعتراضات در دانشگاه نیز رئیس جمهور اجازه دادند شکل منظم و سازماندهی شده ای به خود بگیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، با بیان اینکه این نسل در دوران کرونا بی نظیر عمل کرد گفت: تفاوت نسل ها امری طبیعی است  و دوران کرونا نشان داد همان خون مقاومت و ایستادگی که در رزمندگان  عملیات والفجر وجود داشت در نسل جوان نیز وجود دارد. ما به دنبال پرونده سازی نیستیم ولی با گروه های ضد انقلاب برخورد می کنیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر قناعتی در پایان سخنان خود یادآور شد قدر نعمت های خود را بدانیم و گفت: ایا کسانی که می خواهند کنش اصلاحی در جامعه داشته باشند خودشان اهل خودسازی هستند؟ یادتان باشد هرگونه اصلاحی در جامعه نیازمند خودسازی است لذا مطالعات خود را افزایش دهید و به سمت خودسازی حرکت کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.