شکست بایدن در انتخابات کنگره

38

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: در نظرسنجی‌های منتشر شده در آمریکا شاهد برتری شکننده دموکرات‌ها در انتخابات کنگره آمریکا هستیم. هرچند این برتری در حدی نیست که بتوان روی آن حساب ویژه‌ای باز کرد. از طرفی بیشتر سازمان‌های نظرسنجی در آمریکا عموما دموکرات هستند و در انتخابات چند دوره اخیر مشاهده کرده‌ایم که  بعضا نتیجه انتخابات با نتیجه نظر سنجی‌ها متفاوت بوده است و این احتمال هم وجود دارد که دموکرات‌ها تعدادی از کرسی‌های خود را در مجلس نمایندگان از دست بدهند که در این رابطه کاهش محبوبیت بایدن در وقوع چنین شرایطی بی‌تأثیر نیست.

بایدن در تلاش است که با اتخاذ برخی از سیاست‌های اقتصادی وضعیت در آمریکا را به خصوص بعد از اتمام کرونا بهتر کند ولی جنگ اوکراین و افزایش قیمت سوخت تا حدودی بر روی این سیاست‌ها تاثیر گذاشت.

حالا اما یک ائتلافی بین پوتین و بن سلمان دیده می‌شود. هر دوی آنها می‌خواهند که جمهوری‌خواهان برنده انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا باشند. در همین چارچوب این تحلیل وجود دارد که بن سلمان از طریق نفوذ خود در بازار نفت بخواهد بر روی سیاست‌های آمریکا تأثیرگذار باشد و این موضوع در درازمدت به نفع عربستان نخواهد بود و اگر دموکرات‌ها به پیروزی برسند کار عربستان تمام خواهد شد. عموما وقتی قدرت‌های کوچک بخواهند با قدرت‌های بزرگ بازی کنند احتمال شکست‌شان زیاد است. حالا می‌توان پیش‌بینی کرد که در صورت پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات کار برای بن سلمان برای تعامل با آمریکا باتوجه به سیاست در پیش گرفته سخت‌تر خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.