تعطیلی ۹۰ درصدی گیم نت ها در ایران

49

به گزارش خبرنگار سرویس کسب و کار اقتصاد ۱۰۰،  ۷۰ تا ۹۰ درصد گیم نت‌ها  در ایران تعطیل شدند و علت تعطیلی آنها نیز به محدود شدن اینترنت باز می‌گردد.

 

یکی از صاحبان این گیم نت‌ها می‌گوید: محدودیت اینترنت باعث شده کنسول‌‎های بازی را بفروشد و کسب و کار خود را تعطیل کند.

 

او اعلام کرد که تا پیش از اعمال محدودیت و ناآرامی‌های اخیر روزانه بیش از یک میلیون تومان درآمد داشته‌ام اما با قطعی اینترنت عملا ورشکسته شدم.

در حالی بخش قابل توجهی از کسب و کارهای آنلاین به دلیل محدودیت اینترنت یکی پس از دیگری تعطیل می‌شوند که حاکمیت و دولتمردان هنوز نسبت به محدود ماندن اینترنت موضعی اتخاذ نکرده‌اند.

 

در همین رابطه عضو هیات مدیره اتحادیه لوازم ورزشی تهران به اقتصاد ۱۰۰ می‌گوید: برخی کسب و کارها از جمله گیم فروشان برای آن که ادامه حیات داشته باشند ، بازی‌ها را از سایت‌های خارجی می‌خرند. با توجه به ملی شدن اینترنت داخلی امکان خرید گیم وجود ندارد. به همین دلیل در پنج هفته اخیر بین ۷۰ تا ۹۰ درصد گیم نتی ها ورشکسته و تعطیل شدند.

 

سید حسین محمودی با ارائه راهکار به دولتمردان توضیح می‌دهد: در این بازه زمانی برای جلوگیری از بیکاری و ورشکستگی برخی فعالان بازار، دولت بهتر از محدودیت اینترنت را برای ادامه حیات کسب و کارها بردارد.

 

او ادامه می‌دهد: در روزهای آینده لیستی از ورشکستگی واحدهای صنفی فروشندگان بازی آنلاین را استخراج می‌کنیم و طی نامه‌ای به دولت نسبت به ادامه محدودیت‌های اینترنتی اعتراض خواهیم کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.