جنگل عباس آباد کجاست

88

سلام نو-سرویس گردشگری: در این مطلب به معرفی جنگل عباس آباد و جاده جنگلی کلاردشت به عباس آباد و معرفی جاذبه های گردشگری این منطقه زیبا می پردازیم. با ما همراه باشید.

شهر توریستی عباس آباد

عباس آباد یکی از شهرهای استان مازندران است که در شهرستان تنکابن واقع شده است. این شهر ساحلی در بیست و چهار کیلومتری شرق تنکابن و بیست و هشت کیلومتری غرب چالوس قرار دارد و به نوعی رابط میان این دو شهر مشهور است. عباس آباد در نزدیکی شهرهای کلاردشت و متل قو قرار دارد. این شهر همچنین از سمت غرب به منطقه نشتارود متصل می شود. از جمله جاذبه های گردشگری این شهر می توان به پارک ملی خشکه داران، جنگل مازیچال، غار دهچال، دریاچه عباس آباد و جاده جنگلی کلاردشت به عباس آباد اشاره کرد.

آنچه در میان عموم مردم با نام جنگل عباس آباد شناخته می شود در حقیقت همان جنگلی است که در حاشیه جاده کلاردشت به عباس آباد واقع شده است. جاده جنگلی کلاردشت به عباس آباد که از مشهورترین و زیباترین جاده های کل ایران است مملو از جذابیت ها و دیدنی های منحصر بفرد است. در ادامه به معرفی جاذبه های این جاده و جنگل عباس آباد می پردازیم.

جنگل عباس آباد کجاست

جاده جنگلی کلاردشت به عباس آباد

جاده جنگلی کلاردشت به عباس آباد

جاده جنگلی کلاردشت به عباس آباد با طول بیست و پنج کیلومتر دو شهر عباس آباد و کلاردشت را به یکدیگر متصل می کند. این جاده که حدود پنجاه سال از ساخت آن می گذرد یکی از جاذبه های گردشگری مشهور استان مازندران است. زیبایی بی حد و حصر این جاده جنگلی همواره گردشگران پرشماری را به خود جذب می کند. بهترین زمان سفر به این جاده جنگلی در ماه اردیبهشت می باشد. در این ماه خنکای هوا و دلپذیری طبیعت منطقه عباس آباد به اوج خود می رسد و نسیم های بهشتی در این جاده جنگلی شروع به وزیدن می کنند. در حقیقت صرف رانندگی در این جاده بهشتی در ماه اردیبهشت تجربه ای بی مانند و بی همتا است. حتما در این مسیر شیشه های خودرو را نیز پایین دهید تا از خنکای نسیم جنگل عباس آباد نیز بهره مند شوید. در طول مسیر درخت های میوه وحشی را خواهید دید و وسوسه می شوید برای چیدنشان گوشه ای متوقف شوید.

این جاده به دلیل قرارگیری در دل جنگل عباس آباد در فصل تابستان نیز از خنکی مطلوبی برخوردار است و میانگین دمای آن در این فصل از میانگین دمای شهر عباس آباد چندین درجه پایین تر است. به همین دلیل اگر در فصل تابستان راهی مازندران شده اید توصیه می کنیم برای دور ماندن از هوای شرجی و تابستان گرم شمال کشور راهی این جاده تماشایی شوید. جاده جنگلی کلاردشت به عباس آباد در فصل پاییز نیز از زیبایی های خاص خود برخوردار است. ترکیب رنگ هایی که در این فصل می توانید در این جاده مشاهده کنید حقیقتا چیزی کم از یک تابلوی نقاشی ندارد. درختانی پیش روی شما خواهند آمد که برگ هایشان به رنگ نارنجی، قرمز، زرد، بنفش و حتی آبی درآمده اند. جاده جنگلی کلاردشت به عباس آباد در فصل زمستان هم زیباست و پوشیده از سفیدی برف. اما اگر در این فصل به این جاده سفر می کنید حتما موارد احتیاطی را رعایت کنید و مراقب باشید.

جنگل عباس آباد کجاست

تنگه بهشت عباس آباد

تنگه بهشت عباس آباد

جنگل عباس آباد همانطور که گفتیم سرشار از زیبایی ها و جاذبه های طبیعی است. میوه های جنگلی، چشمه ها و آبشارها، پوشش گیاهی و جانوری متنوع، آب و هوای دلنواز، همه و همه قدم به قدم این جنگل و جاده جنگلی کلاردشت به عباس آباد را تبدیل به یک شاهکار طبیعی کرده اند. اما بدون شک گل سرسبد دیدنی های جنگل عباس آباد تنگه بهشت خرماچال است.

تنگه بهشت خرماچال که آن را با نام تنگه بهشت عباس آباد نیز می شناسند در فاصله هفت کیلومتری جنوب عباس آباد و در مجاورت پارک جنگلی خرماچال واقع شده است. برای رسیدن به این تنگه می بایست از خیابان شهدای عباس آباد به سمت جنوب بروید و وارد جاده جنگلی عباس آباد به سمت کلاردشت شوید. پس از حدود ده دقیقه به یک دوراهی می رسید که در اینجا باید به سمت راست بروید. سرانجام به پارک جنگلی خرماچال و تنگه بهشت خواهید رسید. این تنگه در انتهای روستای ماشاالله آباد واقع شده است.

تنگه بهشت عباس آباد تکه ای از بهشت است که در قلب مازندران فرود آمده است. توصیف این تنگه دشوار است: رودخانه ای را تصور کنید که دور تا دور آن را درختان درهم تنیده و سر به فلک کشیده احاطه کرده اند. در پشت این درختان کوه ها و صخره هایی قرار دارند که با شکوهی اساطیری تا به آسمان رسیده اند. شما آن پایین هستید و در میان تمام این زیبایی های طبیعی محصور شده اید. نسیم های روح نواز در حال وزیدن اند و صدای پای آب و آواز پرندگان در هم مخلوط شده اند. آب تا زانوهای شما رسیده و هرسو حوضچه های کوچکی از آب شما را وسوسه به آبتنی می کنند. بوی خوش جنگل و لمس لطیف آب هوش از سرتان برده. با خود می اندیشید که اینجا خود خود بهشت است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.