بولتون: معترضین در ایران در حال مسلح شدن هستند

37

بولتون در این مصاحبه ضمن ابراز امیدواری برای تغییر نظام در ایران اغتشاشات پس از انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۳۸۸ را با اغتشاشات پراکنده فعلی در ایران مقایسه کرد و گفت: «اگر به انتخابات ۱۳۸۸ نگاه کنید، می‌بینید که سرکوب‌هایی در آن جا صورت گرفت که هم‌اکنون سرکوب‌ها تا حد زیادی گسترده‌تر شده و شدت گرفته است اما تفاوت این است که اپوزیسیون ایران با سلاح‌هایی که از پایگاههای بسیج به دست می‌آورند و سلاح‌هایی که از کردستان عراق وارد ایران می‌شود، در حال مسلح شدن هستند».

این مشاور جنگ‌طلب دولت ترامپ سپس ادامه داد: «چشم‌انداز تلاش سیستماتیک اپوزیسیون نه فقط اعتراض بلکه به کارگیری زور و قوه قهریه علیه حکومت ایران با این پیام است که ما دیگر غیرمسلح نیستیم و می‌توانیم با سپاه پاسداران مقابله کنیم و تمامی این‌ها نشان می‌دهد که جایگاه جمهوری اسلامی بیش از پیش در معرض مخاطره قرار دارد».

با این حال مجری شبکه بی بی سی فارسی پس از این اظهارات بولتون با رد این اظهارات گفت که «البته آقای بولتون شواهدی در دست نداریم که معترضان در ایران مسلح هستند».

در بخش پایانی این گفت‌وگو بار دیگر مجری بی بی سی، با رد اظهارات بولتون در خصوص مسلح بودن اپوزیسیون در ایران گفت: «ادعای مسلح بودن معترضان، ادعای خود مقام‌های جمهوری اسلامی است…..ولی تا این لحظه تصاویری ندیدیم که مسلح بودن معترضان ایرانی را نشان دهد».

در پی این اظهارنظرات، بولتون گفت: «من تصاویری از نیروهای کرد در حال آموزش دیدن در خارج از ایران و در حال آموزش دیدن در عراق دیده‌ام. متأسفم که ایران برخلاف آمریکا متمم قانون اساسی برای صدور مجوز حق مالکیت اسلحه برای مردم خود را ندارد وگرنه همین الآن مردم ایران اسلحه به دست داشتند و این می‌توانست تفاوت بزرگی را ایجاد کند و ایران نیازمند یک اپوزیسیون بزرگ است».

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.