ساخت دستگاه تصفیه آب و پساب هیبریدی با نانوجاذب

73

منصوره زاهدی سرپرست بخش تحقیق و توسعه یک شرکت‌دانش بنیان تولید کننده دستگاه‌های تصفیه آب به خبرنگار مهر گفت: دستگاه‌هایی که در این شرکت ساخته شده قادر به شیرین سازی آب و حذف نمک، نیترات و آرسنیک و کدورت از آب هستند.

وی عنوان کرد: حذف فلزات سنگین از آب و تصفیه پساب کارخانه ها، حذف ارسنیک از آب و … توسط دستگاه طراحی شده در این شرکت انجام می گیرد؛ این دستگاه از طریق جاذبی که طراحی شده امکان تصفیه آب را فراهم می کند.

سرپرست بخش تحقیق و توسعه این شرکت با بیان اینکه جاذب این دستگاه تصفیه با فناوری نانو تولید شده است، گفت: حذف آرسنیک از آب علاوه بر نیترات از دیگر قابلیت‌های دستگاه تصفیه این شرکت است زیرا یکی از چالش‌های ایران وجود آرسنیک در مقیاس بالا در آب آشامیدنی است که با استفاده از این دستگاه می‌توان آرسنیک را از آب آشامیدنی حذف کرد.

سرپرست بخش تحقیق و توسعه این شرکت استفاده از پنل‌های خورشیدی برای تامین انرژی مورد نیاز دستگاه‌های تصفیه آب تولید شده در این شرکت را از دیگر مزایای این محصول دانش بنیان نام برد.

وی عنوان کرد: این دستگاه‌ می تواند انرژی مورد نیاز خود را با استفاده از خورشید تامین کند که ما می توانیم از آن به نوعی دستگاه هیبرید نام ببریم.

زاهدی با اشاره به تصفیه پساب‌های روغنی توسط دستگاه تصفیه گفت: پساب‌های روغنی در صنایعی چون نفت، پتروشیمی و صنایع غذایی وجود دارند از این رو دستگاه دیگری را برای تصفیه این نوع پساب طراحی کردیم که از خسارات جبران ناپذیر به محیط زیست جلوگیری کند.

وی خاطر نشان کرد: عدم نیاز به مواد شیمیایی، پایداری عملکرد نسبت به شرایط دما و pH، سهولت نگهداری، فضای اشغالی کم و قابلیت استفاده مجدد از پساب در خط تولید از مزایای دستگاه های تصفیه در این شرکت به شمار می رود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.