۳ جاذبه گردشگری برتر در اکوادور

76

سلام نو-سرویس گردشگری: اکوادور علی‌رغم اندازه کوچک خود دارای مجموعه ای از فرهنگهای بومی، معماری استعماری، مناظر دیدنی و جنگل های بارانی انبوه است و یکی از جذابترین کشورهای آمریکای جنوبی محسوب میشود. این کشور زیبا که نزدیک به ۱۸ میلیون نفر جمعیت دارد، با کلمبیا، پرو و اقیانوس آرام در ساحل غربی این قاره، تعداد بیشماری از گردشگران را از سراسر جهان جذب میکند.

برای علاقهمندان به ورزش در فضای باز، کوهنوردی و ماجراجویی های کوهنوردی بیپایانی وجود دارد که می توانند در آن شرکت کنند. برای دوستداران طبیعت، جنگل های سرسبز و مهم اکوادور از نظر زیست محیطی مهم هستند، در حالیکه تماشاگران حیات وحش نیز به جزایر معروف گالاپاگوس جذب خواهند شد. و برای آفتاب جویان؟ سواحل گرمسیری بکر اکوادور بهطور گستردهای در میان بهترین و کم آسیبترین سواحل در جهان در نظر گرفته میشود.

اکوادور زمانی بخشی از امپراتوری اینکا و بعدا امپراتوری اسپانیا بود و هنوز هم تأثیرات زیادی از هر دو گروه دارد. این تأثیرات ماندگار شاید در هیچ کجا به اندازه فرهنگ غنی مردم آن و معماری باشکوه استعماری پایتخت شهر کیتو، که بیشتر آن بهعنوان میراث جهانی یونسکو اعلام شده است، قابلتوجه نباشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کشور دوستداشتنی آمریکای جنوبی، حتما فهرستی از بهترین جاذبه ها و کارهای برتر در اکوادور را مطالعه کنید.

  1. جزایر گالاپاگوس

۳ جاذبه گردشگری برتر در اکوادور + عکس

جزایر گالاپاگوس از زمان کشف خود در قرن شانزدهم، بازدیدکنندگان از سراسر جهان را مجذوب و الهامبخش خود کرده است. این مکان میراث جهانی یونسکو که به‌خاطر لاک‌پشت‌های غول‌پیکر در جزایر نام‌گذاری شده است، زیست‌بوم منحصربه‌فردی را در خود جای داده است که عمدتا بدون تأثیرات خارجی تکامل یافته است (سرزمین اصلی اکوادور در ۱۰۰۰ کیلومتری شرق قرار دارد). در نتیجه بازدید از این منطقه بکر فرصتی استثنایی برای تماشای حیاتوحش است. در اینجا میتوانید انواع موجودات کمیاب را هم در خشکی و هم در دریاهای اطراف ببینید.

جزایر گالاپاگوس یکی از فعالترین مناطق آتشفشانی در جهان هستند و شکلگیری جزایر هنوز در حال انجام است. ۱۳ جزیره بزرگ، شش جزیره کوچکتر و ۴۲ جزیره که گالاپاگوس را تشکیل میدهند در دهه ۱۹۵۰ بخشی از پارک ملی گالاپاگوس اعلام شدند.

جای تعجب نیست که بازدید از این اکوسیستم شکننده میتواند بهعنوان بخشی از یک تور با راهنما به مکانهای بازدیدکننده تعیین شده انجام شود. با اینحال، یک یا دو منطقه وجود دارد که بازدیدکنندگان میتوانند بدون راهنما به آنجا بروند، از جمله برخی مناطق محبوب غواصان.

جاذبه اصلی اینجا، گونههای پرندگان کمیاب منطقه است که ۲۸ مورد آن منحصر به این جزایر است. اینها شامل پنگوئن گالاپاگوس، باکلان بدون پرواز و آلباتروس موجدار، همراه با ۱۳ گونه فنچ معروف داروین است.

  1. کوئنکا

۳ جاذبه گردشگری برتر در اکوادور + عکس

شهر زیبای کوئنکا در جنوب اکوادور واقع شده است. این شهر زیبا مکانی لذتبخش برای بازدید و گشت و گذار با پا پیاده است. این شهر که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد، مملو از تأثیرات باشکوه استعماری و گنجینه‌های معماری ۴۰۰ ساله است و عناصر اسپانیایی و هندی را در بر می‌گیرد.

مرکز شهر تاریخی همچنین جایی است که بسیاری از جاذبههای مهم کوئنکا در آن قرار دارند، یکی از مهمترین آنها کلیسای جامع قدیمی کوئنکا است. این کلیسا در سال ۱۵۶۷ از سنگ‌های برگرفته از ساختمان‌های اینکا ساخته شده است و از ویژگی‌های برجسته آن می‌توان به ارگ قدیمی آن مربوط به سال ۱۷۳۹، ساعت برجی آن متعلق به ۱۷۵۱ و موزه هنرهای مذهبی اشاره کرد.

همانطور که در خیابانهای باریک دلپذیر کوئنکا پرسه میزنید، حتما زمانی را صرف گشت و گذار در میدانها و پارکهای متعدد کنید. بهترین آنها شامل پارک کالدرون در قلب شهر قدیمی است. میدان پلازا سن بلاس، تحت سلطه کلیسای سن بلاس و پلازا د سانفرانسیسکو، با بازرگانانش که منسوجات و سایر کالاها را می فروشند.

  1. پارکهای ملی کوتوپاکسی و کاخاس

۳ جاذبه گردشگری برتر در اکوادور + عکس

دو تا از محبوب‌ترین پارک‌های ملی اکوادور، کوتوپاکسی و کاخاس، در فاصله‌ای با رانندگی آسان از شهرهای کوئنکا و کیتو قرار دارند و سفرهای یکروزه فوق‌العاده‌ای دارند.

از نکات برجسته این بازدید میتوان به فرصت دیدن آتشفشانهای متعدد آن از نزدیک اشاره کرد. قابل توجه ترین آتشفشان عظیم و فعال کوتوپاکسی است. با آخرین فوران خود در سال ۲۰۱۵، این آتشفشان عظیم، همراه با آتشفشانهای کوچکتر رومیناوی و سینکولاگوا، بر مناظر خیرهکننده منطقه تسلط دارد.

در حدود ۳۰ کیلومتری کوئنکا در ارتفاعات خیرهکننده اکوادور، پارک ملی کاخاس بهدلیل تپهها و درههای متعدد، تجربه بسیار متفاوتی را ارائه میدهد و آن را به مکانی عالی برای پیادهروی و دوچرخهسواری تبدیل می کند. همچنین بهدلیل داشتن بیش از ۲۷۰ تالاب و دریاچهای که از یخچالهای طبیعی تغذیه میشود، برای علاقهمندان به ورزشهای آبی، بهویژه قایقرانان لذتبخش است.

در نهایت، پارک ملی پودوکارپوس، که اغلب بهعنوان ”باغ گیاه شناسی آمریکا“ شناخته میشود، طیف متنوعی از گیاهان و جانوران را ارائه میدهد. جنگلهای مرطوب کوهستانی آن در جنوب شرقی کشور واقع شده و بیش از ۴۰۰۰ گونه گیاهی و درختی را در خود جای داده است. ارتفاع برخی از این نمونهها به ۴۰ متر میرسد، از جمله درخت سینچونای معروف، درخت ملی اکوادور.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.