اگر نگران فرزندان‌تان هستید، «تیک‌تاک» را از گوشی‌ها حذف کنید

71

به گزارش خبرگزاری مهر، در ادامه افزایش تنش‌ها بین آمریکا و چین در حوزه فناوری، مایک پمپئو، وزیر خارجه سابق و رئیس پیشین سازمان سیای آمریکا به مردم این کشور توصیه کرد شبکه اجتماعی «تیک‌تاک» را از گوشی‌هایشان حذف کنند.

وی با انتشار پیامی در توییتر نوشت: اگر نگران بچه‌ها و نوه‌هایتان هستید، «تیک‌تاک» را از گوشی‌هایشان حذف. حذفش کنید. به من اعتماد کنید- آنها بعداً از شما تشکر خواهند کرد.

 اگر نگران فرزندان هستید، «تیک‌تاک» را از گوشی‌هایشان حذف کنید

با افزایش تنش‌ها بین پکن و واشنگتن، مقامات و نمایندگان آمریکا از ماه‌ها پیش به بهانه «امنیتی» به دنبال ممنوعیت فعالیت این شبکه اجتماعی چینی در فضای مجازی این کشور هستند. قانون‌گذاران آمریکا اوایل دی‌ماه در مجلس نمایندگان و سنا طرحی تصویب کردند که از این پس استفاده از شبکه اجتماعی «تیک تاک» در سازمان‌های دولتی این کشور ممنوع می‌شود.

رویترز اوایل آذرماه گزارش داد اعضای جمهوریخواه کنگره آمریکا فشارهای زیادی به تیک تاک وارد کرده‌اند زیرا بیم آن دارند که شرکت درباره شیوه اشتراک‌گذاری داده‌های کاربران با چین آنها را گمراه کرده است. کتی مک موریس راجرز و جیمز کاور در نامه‌ای به تیک تاک اعلام کرده اند اطلاعاتی که کارمندان شرکت جمع آوری و تهیه کرده اند، نادرست به نظر می‌رسد.

نمایندگان جمهوریخواه در نامه‌ای به «شو زی چو» مدیر ارشد اجرایی تیک تاک نوشته اند: برخی اطلاعاتی که تیک تاک طی جلسه توجیهی کارمندان فراهم کرد به نظر می‌رسد نادرست یا گمراه کننده باشند از جمله آنکه این شرکت موقعیت مکانی کاربران آمریکایی را ردیابی نمی‌کند.

این درحالی است که حزب جمهوریخواه آمریکا پس از برنده شدن در انتخابات میان‌دوره کنگره در ماه نوامبر، از ماه ژانویه کنترل مجلس نمایندگان این کشور را برعهده گرفته‌اند. بنابراین ارسال چنین نامه‌ای نشانه از اعمال سختگیری بیشتر علیه تیک تاک است. البته دولت دموکرات جوبایدن، رئیس جمهور آمرکیا نیز درباره تیک تاک اظهار نگرانی کرده بود.

کریستور وری مدیر اف بی آی در اوایل ماه جاری اعلام کرد دولت چین می‌تواند با استفاده از این اپ روی کاربران تأثیر بگذارد یا دستگاه‌هایشان را کنترل کند. از سوی دیگر نشریه انگجت در خبری اعلام کرد رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا نیز انجام چند تحقیق درباره تیک تاک به طور همزمان را تأیید کرده است. این تحقیقات نیز برای بررسی نگرانی‌های مقامات از انتقال داده‌های کاربران اروپایی به چین و تبلیغات هدفمند برای کودکان انجام می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.