پولیتیکو: آمریکا حداقل ۳۰ تانک آبرامز را بدست اوکراین می‌رساند

67

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه پولیتیکو روز سه شنبه به نقل از منابع دولت آمریکا گزارش داد که ایالات متحده ممکن است حداقل ۳۰ تانک ام ۱ آبرامز  را به عنوان کمک نظامی به اوکراین بفرستد.

دو منبع اگاه به این روزنامه گفتند که ممکن است در اواخر این هفته اطلاعیه‌ای در این زمینه منتشر شود.

این گزارش می گوید که این تجهیزات به جای اینکه از انبارهای موجود ایالات متحده گرفته شود، از پیمانکاران خریداری خواهد شد.

وال استریت ژورنال پیشتر روز سه شنبه به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داده بود که دولت ایالات متحده تمایل دارد تعداد قابل توجهی از تانک‌های ام ۱ آبرامز را به اوکراین ارسال کند و افزود که اعلام این محموله ها می تواند همین هفته انجام شود.

به گفته وال استریت ژورنال، این مرحله به بخشی از توافق با آلمان تبدیل می‌شود که شامل ارسال تعداد کمی تانک لئوپارد ۲ به کیف توسط خود برلین و همچنین موافقت آلمان با ارسال این تانک های ساخت آلمان توسط لهستان شود و کشورهای دیگر خواهد شد.

پیشتر نیز، وریس پیستوریوس، وزیر دفاع فدرال آلمان اعلام کرده بود که کشورش در مورد تحویل تانک های نبرد اصلی لئوپارد به اوکراین تصمیمی سریع خواهد گرفت. پیستوریوس صبح امروز سه شنبه پس از دیدار با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در برلین به خبرنگاران گفت: انتظار دارم به زودی در این باره تصمیمی گرفته شود. وی به صراحت سایر کشورهای شریک را که قبلاً تانک های جنگی از این مدل داشتند را تشویق کرد تا آموزش سربازان اوکراینی را بر روی آنها آغاز کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.