تعارف نداریم؛ اوضاع اقتصادی و معیشتی مناسب نیست

41

محسن پیرهادی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که هنوز از رای اعتماد به وزرا ۱۵ ماه نگذشته و این حجم از استیضاح‌ها بابت چیست، گفت: مجلس آن زمان به برنامه‌های وزرا اعتماد کرد اما شاید آن خروجی‌ای که برخی نمایندگان انتظار داشتند، به دست نیامده باشد. او در گفت‌وگو با اعتماد، با بیان اینکه «سوال و استیضاح دو ابزار نظارتی مجلس در مورد وزیران است»، گفت: استیضاح به معنی تمام شدن کار وزیر نیست، بلکه به این معنی است که برخی نمایندگان ممکن است درباره یک مساله‌ای توضیح بخواهند و وزیر در صحن بیاید و توضیحاتش قانع‌کننده باشد. استیضاح یک مرحله پس از سوال است و اگر نمایندگان از توضیحات وزیر قانع نشوند آنگاه وزیر از جایگاهش کنار می‌رود.

پیرهادی ادامه داد: به هر حال مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم زیاد است و به مردم فشار وارد می‌کند. مردم هم این فشارها را به نمایندگان منتقل می‌کنند و نمایندگان هم باید از خودشان واکنش نشان دهند. او در عین حال معتقد است که استیضاح‌ها بهانه‌گیری سیاسی نیست؛ تعارف که نداریم؛ اوضاع اقتصادی  و معیشتی مناسب نیست.

نماینده تهران افزود: وزرای دولت شخصیت و کارنامه خوبی دارند اما بحث درباره کارآمدی است. او همچنین اضافه کرد: وزرای دولت به لحاظ سلامت و بی‌حاشیه بودن، واقعا این‌طور هستند. وزیر مثلا بیان می‌کند که برنامه‌ها و وعده‌هایش فلان درصد پیشرفت داشته است. وقتی وزیر می‌آید، فرصت دیگری می‌خواهد و آنجا به نمایندگان می‌گوید در حوزه‌ای که اشکال وارد کردید، فرصت بدهید؛ ممکن است نمایندگان فرصت بدهند ممکن هم هست که ندهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.