اکثر پناهجویان جانباخته قایق غرق شده در آب‌های ایتالیا افغانستانی هستند

36

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم ، به دنبال برخورد یک قایق از پناهجویان در نزدیکی سواحل ایتالیا که ۲۰۰ سرنشین داشته است، وزارت امور خارجه افغانستان اعلام کرد نزدیک به ۸۰ نفر از جانباختگان آن که در میانشان شماری زن و کودک نیز بوده است، اتباع این کشور هستند.

وزارت خارجه طالبان از نهادهای بین‌المللی امداد خواسته است در پیدا کردن اجساد پناهجویان غرق شده در آب‌های جنوب ایتالیا و انتقال آن‌ها به افغانستان کمک کنند.

پلیس ایتالیا تا کنون مرگ ۶۴ نفر را تأیید کرده و گفته است تعدادی هنوز مفقود‌ند. به گفته نیروهای امدادی، بیشتر قربانیان این حادثه افغان‌اند.

با اینکه وزارت خارجه طالبان اعلام کرده است که از جان باختن نزدیک به ۸۰ شهروند افغانستان در این حادثه اطلاع یافته است، این آمار هنوز از منابع رسمی اعلام نشده است.

به گفته پلیس ایتالیا این قایق احتمالاً با حدود ۲۰۰ پناهجو از ازمیر در غرب ترکیه به طرف ایتالیا حرکت کرده و روز یکشنبه در اثر طوفانی بودن هوا با صخره‌ها برخورد کرده و غرق شده است.

پلیس می‌گوید تا به حال اجساد ۶۴ نفر از پناهجویان پیدا شده و ۸۰ نفر هم نجات یافته‌اند. با این حال، به گفته پلیس، هنوز تعداد مفقودند و عملیات جستجو برای یافتن آن‌ها ادامه دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.