نماز مسجد اموی را رئیسی خواند!

17

به گزارش همشهری آنلاین، مسجد اموی دمشق که روزگاری همسایه شمالی سوریه و اعضای اتحادیه عرب خواندن نماز را در آن به شرط پیروزی بر اسد، وعده می‌دادند، باقی ماند تا رئیس‌جمهوری اسلامی در سفری به سوریه که «تکمیل جشن پیروزی مقاومت» نام گرفت در آن اقامه نماز کند.

حضور رئیس‌جمهور ایران در مسجد اموی دمشق که از مساجد معروف جهان اسلام است، معنای کاملاً راهبردی داشت و بیش از خواندن یک نماز تحیت برای آن برنامه‌ریزی شده بود!

جنگ هشت ساله سوریه که جهانی مرکب از ناتو و صهیونیست‌ها و اعراب و همسایگان بی‌وفا و فرصت‌طلب به راه انداختند یک آرزوی باطل و نشدنی به نام «خواندن نماز در مسجد اموی» داشت که مقاومت آن را باطل کرد و نگذاشت همسایگان و اعراب که باوری به نماز نداشتند، به آنجا برای نماز و در واقع برای اعلام پیروزی بر دولت و ملت سوریه وارد شوند.

حکم ابطال این نماز را «مقاومت» به فرماندهی حاج قاسم صادر کرد و اکنون خواندن نماز رئیس‌جمهور ایران در مسجد اموی را باید فراتر از یک مناسک دینی دید.

دکتر سید ابراهیم رئیسی غروب پنج شنبه پیش از زیارت حرم مطهر حضرت زینب (س)، با جمعی از خانواده شهدای محور مقاومت از کشورهای سوریه، لبنان، افغانستان و ایران دیدار و گفتگو کرد.

رئیسی در ادامه، در صحن مطهر حضرت زینب (س) در جمع اقشار مختلف مردم، خانواده شهدا و فرماندهان و رزمندگان محور مقاومت و علمای سوری از مذاهب مختلف سخنانی ایراد کرد.

رئیس‌جمهور ضمن زیارت حرم حضرت رقیه (س) نماز جماعت را در این حرم مطهر اقامه و سپس از نزدیک با زائران دیدار و گفتگو کرد.

وی همچنین پیش از زیارت حرم حضرت رقیه (س) از بازار تاریخی دمشق (بازار حمیدیه) و مسجد جامع اموی در منطقه دمشق قدیم بازدید کرد و نماز خواند. در این بازدید محمد عبدالستار السید، وزیر اوقاف سوریه، رئیسی را همراهی می‌کرد.

اهمیت بازدید رئیس‌جمهور از مسجد اموی علاوه بر قدمت تاریخی، از آن روست که جریان تکفیری و حامیان منطقه‌ای آن که جنگ و بحران گسترده‌ای را به ملت و دولت قانونی سوریه تحمیل کردند، همواره در تبلیغات خود از اقامه نماز جماعت در این مسجد در فردای احتمالی فروپاشی نظام حاکم بر کشور سوریه به عنوان یک اقدام نمادین یاد می‌کردند و اکنون پس از مقاومت جانانه دولت و مردم سوریه و حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از محور مقاومت، نه تنها این اتفاق نیفتاد که رئیس‌جمهور ایران اسلامی به عنوان جریان پیروز مبارزه با تکفیر و ترور، در این مسجد تاریخی حضور یافت.

منبع: جوان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.