نحوه ایستادن نخست وزیر کانادا در دیدار با مقام کره‌ای سوژه شد

23

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا که برای شرکت در نشست گروه هفت در هیروشیمای ژاپن به سر می‌برد، پیش از برگزاری اجلاس با مقامات کره جنوبی شصتمین سالگرد روابط دیپلماتیک اوتاوا و سئول را جشن گرفتند و چندین قرارداد جدید باهم امضا کردند.

به گزارش گاردین، این در حالی بود که نحوه ایستادن ترودو در دیدار با کیم جین پیو، رئیس پارلمان ملی کره جنوبی انتقاد رسانه‌های کانادایی و ستایش رسانه‌ها و مردم کره را به دنبال داشت.

ترودو پیش از سخنرانی در مجلس ملی کره جنوبی با کیم جین پیو عکس یادگاری گرفت. پیو در این عکس برای اینکه اختلاف ۲۰ سانتی متری قد خود با ترودو را جبران کند، در مقابل دوربین‌ها روی پنجه ایستاد. ترودو نیز برای کوتاه کردن قد خود، تا حدودی پا‌های خودرا باز کرد تا هم قد مقام کره‌ای شود.

رسانه‌های کره‌ای این اقدام ترودو را تحسین کردند و آن را احترام به فرهنگ و ظاهر مردم کره جنوبی و برابری با آن‌ها قلمداد کردند. در همین ارتباط نشریه «چوسان» این اقدام ترودو را «صحنه‌ای دلچسب» توصیف کرد. با این حال، این ژست ترودو به مذاق مردم کانادا خوش نیامد و طرز ایستادن او موج انتقادات را به دنبال داشت.

نخستین بار نیست که ترودو در دیدار با مقامات چنین حرکاتی انجام می‌دهد. او پیشتر با نحوه خاص دست دادن و همچنین پوشیدن جوراب‌های عجیب سوژه رسانه‌ها شده بود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.