Byakuya گران‌ترین بستنی جهان

46

یک شرکت بستنی‌سازی ژاپنی برای تولید یک بستنی با طعمی متفاوت، از نادرترین و لوکس‌ترین مواد خوراکی استفاده کرده و گران‌ترین بستنی جهان به قیمت ۶۶۹۶ دلار را عرضه کرده است.

رکوردهای جهانی گینس اعلام کرد که برند ژاپنی سِلاتو (Cellato) با تولید یک بستنی با طعم جدید و متفاوت، با نام Byakuya (بیاکویا) به معنای «خورشید نیمه‌شب»، رکورد گران‌ترین بستنی جهان را به دست آورده است.

در واقع دلیل قیمت بالای این بستنی، مربوط به مواد به کار رفته در آن است که در درجه اول شامل ترافل سفید است که در ایتالیا پرورش می‌یابد و هر نیم کیلوگرم آن حدود ۲۹۰ میلیون تومان (۶۹۰۵ دلار) قیمت دارد. ترافل نوعی قارچ خوراکی است و در گونه‌های مختلف به رنگ‌های قرمز تیره، خاکستری، سفید، بنفش و سیاه یافت می‌شود. دو نوع سیاه و سفید این قارچ گران‌قیمت‌ترین قارچ‌های زیرزمینی هستند.

همچنین این بستنی در دل خود پنیر پارمیجانو رجیانو (Parmigiano Reggiano) و Sake Lees هم دارد که یک ماده پخت و پز به رنگ سفید، با بافتی خمیر مانند و طعمی شیرین است که حدود ۸ درصد هم الکل دارد. همچنین این بستنی لوکس به منظور تزئین، شامل ورقه‌هایی از طلای خوراکی است.

کسانی که بستنی بیاکویا را خریداری کنند، یک قاشق فلزی دست‌ساز نیز دریافت خواهند کرد.

گفته می‌شود هدف این شرکت از تولید این محصول خوراکی، ترکیب طعم‌های اروپایی و ژاپنی و درنهایت دستیابی به طعمی منحصر به فرد است. یکی از نمایندگان این شرکت بستنی‌سازی به رکوردهای جهانی گینس گفت: «با آزمون و خطاهای بسیار برای رسیدن به یک طعم متفاوت، بیش از یک سال و نیم طول کشید تا ما این محصول را عرضه کنیم. کسب رکورد و ثبت این محصول در کتاب گینس، ارزش این تلاش‌ها را داشت.»

کمپانی سلاتو به این رکورد قانع نیست و در حال برنامه‌ریزی برای عرضه محصولات دیگر با ترکیبی از بهترین مواد خوراکی مانند شامپاین و خاویار است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.