استفاده از کامیون‌های حمل بستنی برای نگهدرای اجساد شهدا در غزه

29

شبکه سی ان ان با انتشار یک ویدئو گزارش داد که برخی از بیمارستانهای غزه به دلیل حجم بالای اجساد شهدای ناشی از حملات رژیم صهیونیستی آنها را در کامیونهای یخچالی ویژه حمل بستنی نگهداری می‌کنند.

براساس این گزارش، یک بیمارستان در غزه برای تامین ظرفیت لازم برای نگهداری اجساد قربانیان از کارخانه‌های محلی خواسته کامیونهای یخچالدار خود را برای استفاده به عنوان سردخانه در اختیار آنها قرار دهند.

«یاسر خطیب» پزشک پزشکی قانونی بیمارستان شهدای الاقصی در این ویدئو می‌گوید که بیمارستان شهدا در «دیر البلا» قادر به پذیرش تعداد فزاینده کشته شدگان نیست چرا که سردخانه ها مملو از اجساد است و جایی برای پذیرش اجساد جدید نیست.

وی با اشاره به اینکه بیشتر قربانیان کودک و زن هستند تاکید کرد که اجساد قبل از جمع آوری به مدت چندین روز روی زمین می‌مانند.

وی با اشاره به این مشکلات تاکید میکند که غزه در بحران است و خدمات بیمارستانی رو به فروپاشی قرار دارد.

یاسر خطیب در ادامه می‌گوید که غزه به یخچال، تجهیزات پزشکی، تابوت و تجهیزات مورد نیاز برای مدیریت اجساد نیاز دارد.

حملات هوایی رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان در مناطق مختلف غزه از یک سو و تهدید این رژیم برای تخلیه مناطق شمالی وضعیت بسیار پیچیده‌ای را در نوار غزه به وجود آورده است به گونه ای دبیر کل سازمان ملل تاکید کرده است که غزه در آستانه یک فاجعه انسانی قرار گرفته است.

وزارت بهداشت نوار غزه، ظهر امروز (شنبه)، آمار جدید شهدای فلسطینی را اعلام کرد.

وزارت بهداشت نوار غزه در بیانیه‌ای خبر داد ۲۲۱۵ شهروند فلسطینی از جمله ۷۲۴ کودک در حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند و ۸۷۱۴ تن دیگر از آغاز تجاوزات به نوار غزه مجروح شده‌اند.

وزارت بهداشت غزه همچنین اعلام کرد که از روز شنبه گذشته (زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی) تاکنون ۵۳ نفر در کرانه باختری شهید و بیش از ۱۱۰۰ مجروح شده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه همچنین اعلام کرد طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۲۴ شهروند فلسطینی از جمله ۱۲۶ کودک و ۸۸ زن در نوار غزه شهید و ۱۰۱۸ نفر دیگر مجروح شده‌اند. مطابق با این بیانیه، ۶۶ درصد قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی زن و کودک هستنند.

شبکه «المیادین» نیز امروز گزارش داد ده‌ها خانه در اردوگاه «النصیرات» در پی حملات رژیم صهیونیستی منهدم شده‌اند.

طبق این گزارش، خودروهای امدادی همچنان در حال انتقال مجروحان به بیمارستان «شهداء الاقصی» هستند و اکثر پیکرها تکه‌تکه شده‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.