من کنار یزدانی باشم، تیلور را شکست می‌دهد

26

به گزارش مشرق، همت مسلمی، مربی سازنده حسن یزدانی که قبلا سابقه حضور در اردوی تیم ملی به عنوان مربی را هم داشته، برخلاف برخی اظهارنظرها اعتقاد دارد این کشتی‌گیر به هیچ عنوان تمام نشده و همچنان می‌تواند طلای جهان و المپیک را با شکست دیوید تیلور برای خود کند.

همت مسلمی که چندی قبل هم به عنوان مربی در تیم ملی هند حاضر بود، با اعتماد به نفس بالایی می‌گوید راه شکست تیلور را بلد است و تنها مربی‌ای که در ایران می‌تواند در این راه به حسن یزدانی کمک کند، خودش است.

در ابتدا از این مربی سازنده جویباری در خصوص عملکرد تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳ پرسیدیم. مسلمی در این باره گفت: “باید هر شش سهمیه المپیک را در جهانی می‌گرفتیم. مثلا در ۷۴ کیلو یونس امامی یک کشتی‌گیر توانمند است، اما مشخص نیست چرا نتوانست در این وزن حتی به سهمیه برسد. در سبک وزن هم سال‌هاست مشکل داریم و متاسفانه نتوانستیم یک کشتی‌گیر خوب را بعد از حسن رحیمی تحویل دهیم. امیدوارم در این فاصله کم تا المپیک نقاط ضعفی که وجود داشته را رفع کنند تا کشتی ایران بتواند بهترین نتیجه را بگیرد.”

وی در ادامه در خصوص انتقادها به کادرفنی تیم ملی عنوان کرد: “مربیان سازنده جایشان در تیم ملی خالی است. چطور می‌بینید کشتی‌گیران بزرگی همچون طاها آکگول و تیلور مربیان شخصی خودشان حتی در مسابقات جهانی هم کنارشان هستند. من که حسن یزدانی را تحویل جامعه کشتی دادم و ۹ مدال جهانی و المپیکی دارد، حقم نیست در کادرفنی باشم؟ متاسفانه برخی مربیانی که هم اکنون در کنار پژمان درستکار قرار گرفته‌اند، دنبال رزومه‌سازی برای خودشان هستند. می‌گویند فلان مربی را آوردیم که خیمه زدن به کشتی گیران یاد بدهد. در مسابقات اخیر واقعا خیمه زدن کشتی گیران ایرانی بهتر شده بود؟ رفته‌اند مربی روس آوردند و می‌گویند قرار است سر و گردن گیری یاد بدهد. این بود سر و گردن گیری گلیج، امیرمحمد و حسن یزدانی؟”

من کنار حسن یزدانی باشم، او تیلور را شکست می‌دهد/ اگر طلای المپیک پاریس را نگرفت، از ایران بیرونم کنید!

مربی سازنده حسن یزدانی در خصوص اینکه گفته می‌شود این کشتی‌گیر دیگر توان شکست دیوید تیلور را ندارد، گفت: “یک تورنمنت مرا کنار حسن یزدانی قرار دهید تا نشان دهم که حسن یزدانی تمام نشده و می‌تواند تیلور را شکست دهد. تنها کسی که در کل ایران می‌تواند به حسن برای شکست تیلور کمک کند، من هستم. این اتفاق البته کار یکی-دو روز نیست. خیلی‌ها مصاحبه می‌کنند و می‌گویند حسن باید اینطوری کشتی بگیرد یا فلان کار را بکند. گاهی اوقات می‌گویم انگار همه راه بردن تیلور را بلد هستند، جز خود حسن یزدانی و مربی‌اش! مطمئنم اگر من کنار حسن یزدانی باشم، او در المپیک می‌تواند تیلور را شکست دهد. یک مثال ساده برای شما می‌زنم، رضا یزدانی در المپیک نتوانست مدال بگیرد، اما یک سال بعد در جهانی مجارستان وقتی مربی سازنده‌اش کنارش بود، توانست گازیموف را شکست دهد و قهرمان شود.”

همت مسلمی در پاسخ به این سوال که چه تضمینی وجود دارد که با حضور او در کادرفنی تیم ملی حسن یزدانی مقابل تیلور برنده شود، گفت: “من می‌گویم این کادرفنی چیزی که در توانش بوده را انجام داده. نتیجه‌اش هم زیاد شدن اختلاف بین حسن یزدانی و تیلور بوده است. قبلا اختلاف این دو کشتی‌گیر خیلی کم بود، اما الان دقیقا کشتی‌ای که تیلور می‌خواهد را یزدانی ارائه می‌دهد. حسن یزدانی نمی‌داند روی تشک باید چه کار کند. من اصلا می‌گویم تیم ملی هم نه. حسن یزدانی را در همین جویبار به من بسپارید، اگر طلای المپیک پاریس را به شما تحویل ندادم، مرا از ایران بیرون کنید! شب و روز من و حسن با هم بوده و با یک نگاه حرف همدیگر را می‌فهمیم. آنهایی که می گویند حسن یزدانی تمام شده، چیزی از کشتی نمی‌دانند. او تا المپیک ۲۰۲۸ کشتی می‌گیرد و اگر راه درست را برویم، تیلور را هم شکست می‌دهد. خود علیرضا دبیر همیشه می‌گفت مربی‌اش یعنی محسن کاوه باید کنار او باشد، اما الان نمی‌دانم چرا به این موضوع دقت نمی‌کند. یک طلای المپیک می‌دانید چقدر ارزش دارد؟”

منبع: ورزش سه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.