پرداخت تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی به زوجین روستایی و عشایری آغاز شد

24

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در هفتمین همایش ملی بزرگداشت روز جهانی زنان روستایی اظهار داشت: یکی از مشکلاتی زنان روستایی و عشایری که برای تولیدات خود دارند سختگیری هایی  است که برای اعطای سیب سلامت از سوی وزارت بهداشت صورت می گیرد.

وی افزود: زنان تولیدکننده روستایی و عشایر با وجود اینکه محصولات ارگانیک تولید می کنند اما با توجه به قوانین موجود برای حضور ناظر بهداشتی نمی توانند سیب سلامت دریافت می کنند که به دنبال رفع این مشکلات در مذاکره با سازمان غذا و دارو هستیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: بیمه زنان روستایی از دیگر اقداماتی است که برای حمایت از  زنان روستایی و عشایر و کمک به باقی ماندن آنها در روستا ها در حال انجام است.

وی تصریح کرد: وعده ای که درباره اعطای تسهیلات برای اشتغال زوجین روستایی و عشایر داده شده بود اکنون محقق شده است و این تسهیلات (تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان) پرداخت می‌شود.

خزعلی گفت: سطح سواد روستاییان و عشایر در سال های اخیر افزایش قابل ملاحظه ای یافته است ولی به دنبال افزایش آن هستیم و موضوع مهارت آموزی های تخصصی دنبال می شود.

قرار داد با وزارت جهاد کشاورزی برای تولید نهال طرح کاشت یک میلیارد درخت

وی افزود: قراردادی با وزارت جهاد کشاورزی برای  تولید نهال طرح کاشت یک میلیارد درخت داریم و با دریافت بذر و تولید توسط زنان روستایی و عشایری از آنها به قیمت مناسبی خریداری می شود.

وی افزود: زنان روستایی و عشایری حتی قابلیت تولید یک میلیارد نهال را دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.