کوچکترین جزیره ی مسکونی در دنیا

جاست روم ایناف کوچک ترین جزیره مسکونی

365

کوچکترین جزیره ی مسکونی در دنیا

این جزیره با نام « جاست روم ایناف » به معنای « جزیره ای به کوچکی یک آلونک» شناخته می شود که این نام گذاری شایسته و بجاست. این جزیره در مجاورت خلیج الکساندریا در ایالت نیویورک قرار دارد و قسمتی از مجمع الجزایر « هزار جزیره » است. جالب است بدانید که این مجمع الجزایر در واقع از ۱۸۶۴جزیره تشکیل شده است. شماردن این قطعه درزمره جزائر تنها بر اساس رسم محلی آنجاست که زمین هایی که در طول سال از سطح رودخانه بالاتر هستند و می توانند حداقل دو درختچه یا درخت را در خود جای دهند جزیره نامیده می شوند.

در دهه پنجاه میلادی بود که خانواده « سایزلند» کوچک ترین جزیره ی کانال را خریداری کردند و آن را جزیره «هاب» نامیدند. آنها یک خانه و درخت در آن بنا کردند و این مکان را با نام « جاست روم ایناف » نامگذاری کردند. این نامگذاری نشان می دهد که حس شوخ طبعی آنها قطعا عالی بوده است و تا به امروز این جزیره به همراه خانه و درخت باقی مانده اند.

جزیره ی مجاور آن با نام « هارت آیلند» محل قلعه پر زرق و برق بولت کسل « Boldt Castle» است. این قلعه سابقا محل زندگی « جورج بولت » میلیونر آمریکائی بوده است. این عمارت در حال حاضر یک جاذبه توریستی محلی به شمار می رود.

اما صرف نظر از زیبایی این قلعه، نمی توانیم بگوییم که می تواند از « جاست روم ایناف » کوچک ترین جزیره جهان، گوی سبقت را برباید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.