۱۱ روش برای ایمن ماندن در سفرهای خارجه

سفرهای خارجه

368

هر زمان که به اخبار گوش می دهیم و به اتفاقاتی که در سراسر جهان در جریان است نگاه می کنیم، آنها را بسیار ترسناک می بینیم. بمب گذاری، تیراندازی، تظاهرات اعتراضی، تروریسم، امروز همه جا این چیزها وجود دارد. به راحتی می توان اجازه داد این ترس از نابود شدن، باعث شود همیشه به دنبال پناهگاهی باشیم و دیگر هیچگاه خانه را ترک نکنیم.

اما نباید اجازه دهیم که این ترس ما را از مسافرت به خارج از کشور منع کند. مهم نیست کجا می روید، در هر صورت ضرری ندارد احتیاط را رعایت کنید و از ویژگی های محیط اطراف خود، خصوصا محیط هایی که برای شما ناآشناست یا خارج از کشور شماست آگاه باشید.

برای دیدن نقاط مختلف جهان در این زمانه پر سر و صدا، باید بیشتر از هر زمان دیگری احتیاط کنید و به فکر ایمنی خود باشید. در ادامه، ۱۱ روش برای ایمن ماندن در زمان سفر را بیان کرده ایم.

از مدارک خود کپی بگیرید
اگر مدارک مهم خود، مانند گذرنامه یا مجوز های مختلف را در سفر از دست بدهید، با داشتن نسخه های الکترونیکی از آنها هنوز هم می توانید به خانه بازگردید. مطمئن شوید که مدارک سفر و مدارک شناسایی را در همه اوقات نزد خود دارید و در یک جای امن نگهداری می کنید، به طوری که نتوان به راحتی آنها را دزدید.

 شبها تنهایی به پیاده روی نروید
سعی کنید اگر شب ها به پیاده می روید، با یک فرد قابل اعتماد دیگر یا گروهی از افراد بروید. اگر در هر صورت تمایل داشتید که تنهایی به پیاده روی بروید، ابزارهای دفاعی لازم مانند اسپری فلفل به همراه داشته باشید.

اشیای ارزشمند خود را در جاهای مختلفی قرار دهید و در یک جا جمع نکنید
همه پول های خود را در یک مکان نگهداری نکنید. آنها را در چند جا پخش کنید. در این صورت اگر سارقان به شما حمله کردند، همه چیزتان را از دست نمی دهید. هنگام مسافرت، سعی کنید جواهرات بیش از حد زرق و برق دار و گران قیمت را از سر و گردن خود آویزان نکنید. از زیورآلات ساده و کوچک استفاده کنید

 قفل ها بسیار مفید هستند
وقتی در هتل یا خوابگاه هستید، مطمئن شوید که همه دربها و پنجره ها همیشه قفل هستند؛ حتی در زمانی که داخل هتل یا خوابگاه حضور دارید. برای حفظ وسایل و اشیای ارزشمند خود بیشتر جانب احتیاط را رعایت کنید. برای این منظور می توانید آنها را قفل کرده یا خارج از دید نگه دارید.

 برنامه سفر خود را به یک نفر بگویید
وقتی قصد سفر دارید، مطمئن شوید که حداقل یک نفر از اطرافیانتان کل برنامه سفر شما را می داند. در طول سفر با آن شخص در تماس بمانید و اجازه دهید بداند در جای امنی هستید یا در حال بازگشت به خانه هستید. در این صورت اگر اتفاق بدی افتاد، حداقل یک نفر هست که با افراد مربوطه تماس بگیرد و جویای وضعیت شما شود.

 محیط اطراف خود را بشناسید
از وضعیت محیط اطراف خود آگاه باشید. اگر دوست دارید در هنگام سفر به موسیقی گوش دهید، فقط در یک گوش خود هدفون را بگذارید و خود را نسبت به آنچه در اطرافتان در جریان است کاملا ناشنوا نکنید. به نشانه ها و علائم خیابانی توجه کنید. مراقب تحرکات مشکوک باشید.

ظاهر خود را مانند مردم محلی آن منطقه بسازید
لباسهای ساده بپوشید. از پوشیدن کفش پاشنه بلند یا لباس های غیر راحت اجتناب کنید. کفش ها و لباسهای راحت بپوشید تا هر زمان لازم بود عکس العمل لازم را نشان دهید.

از “نه گفتن” نترسید
گاهی برخی از افراد نظر خود را به شما تحمیل می کنند. به این ترتیب تحت فشار قرار می گیرید تا پاسخ مثبت بدهید. از گفتن “نه!” نترسید و یاد بگیرید که چگونه آن را بیان کنید. گفتن نه کار بدی نیست. این کار به شما کمک می کند کنترل خود را خودتان به دست بگیرید و هر کاری که می خواهید را انجام دهید و هر کاری که نمیخواهید را انجام ندهید

  اعتماد به نفس داشته باشید
اعتماد به نفس داشته باشید و حتی اگر همه چیز به هم ریخت، وانمود کنید که دقیقا می دانید چه کاری انجام می دهید و کجا می روید. اگر گم شدید، سعی کنید توقف نکنید و برای چک کردن نقشه یا تلفن همراه خود وسط خیابان نایستید. برای این کار وارد یک اداره یا کافی نت در نزدیکی آن محل شوید.

 به ندای درون خود اعتماد کنید
به ضمیر خود گوش دهید. هر گاه احساس بدی داشتید، به آن توجه کنید و هر کاری که می توانید انجام دهید تا خود را به مکانی برسانید؛ جایی که احساس می کنید امن تر است. به احساسات بد یا عجیب خود بی اعتنایی نکنید. این صدای درون شماست که به شما می گوید اشتباهی در جریان است.

 از همه چیز بهترین استفاده را داشته باشید
مهم تر از همه، از تجربیات خود بهترین استفاده را داشته باشید. همه اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهید تا ایمن بمانید، اما اجازه ندهید ترس شما را از لذت بردن از سفر و لحظات زندگی بازدارد. سفر به خارج از کشور یا هر جای دیگر جهان، یک ماجراجویی است. این لحظات هیچگاه باز نمی گردند. سر خود را بالا نگه دارید و به هیچ چیز اجازه ندهید مانع دیدن جهان شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.