۱۰ایده برای باغچه های جمع و جور!

نیازی نیست برای طراحی حیاط خانه تان هزینه زیادی کنید و یا حتما به متخصص و طراحان فضای سبز رجوع کنید. شما به سادگی می توانید باغچه کوچک خودتان را به بهترین نحو، زیبا کنید

737

دکوراسیون خارجی: نیازی نیست برای طراحی حیاط خانه تان هزینه زیادی کنید و یا حتما به متخصص و طراحان فضای سبز رجوع کنید. شما به سادگی می توانید باغچه کوچک خودتان را به بهترین نحو، زیبا کنید. حتی چند گیاه جدید، لکه های سبز کوچک و ایده های خاص و ناب، باغچه کوچک را به طرز شاهانه دیزاین می کند. ۱۰ ایده متفاوت از تزیین حیاط خانه را پیشنهاد می دهیم:

تزیین حیاط خانه با گلدان
از گلدان های مرتفع استفاده کنید.

اگر در باغچه فضای اضافی برای قرار دادن گلدان های جدید ندارید، مشکلی نیست. از گلدان هایی بلند و چند طبقه استفاده کنید که نور آفتاب هم به خوبی روی آنها بتابد. می توانید در طبقه پایین این استند، ابزار و وسایل باغبانی تان را قرار دهید.

تزيين حياط خانه با گلدان
گلدان عمودی بسازید.

زمانی که از این ایده برای تزیین حیاط خانه استفاده کنید نه تنها فضای کمتری در سطح زمین اشغال می شود، بلکه این گلدان عمودی مانند حصار برای ایجاد حریم خصوصی در حیاط خانه عمل کرده و دید همسایه ها را می بندد.

تزيين حياط خانه با گلدان
از فضای سقف استفاده کنید.

اگر روی سطح زمین حیاط یا باغچه فضایی ندارید تا گیاهان بیشتری را به فضای سبز رویایی تان وارد کنید، از سقف ایوان یا قسمت سرپوشیده حیاط استفاده کرده و گلدان و سبدهای آویز را به آن آویزان کنید.

 

تزيين حياط خانه با گلدان
چشم را پر کنید.

 

زمانی که حیاط خانه را با دیوارهای سبز رونده بپوشانید و چشم را با این برگ های سبز ببندید، از نظر دیداری فضا بزرگتر به نظر می رسد. نمی توانید با یک دید ابعاد فضا را تخمین بزنید و مطمئن نیستید که در کدام قسمت فضا تمام می شود و به همین دلیل فضای حیاط بزرگتر خواهد شد.

تزيين حياط خانه با گلدان
گیاهان را به صورت خطی بکارید.

زمانی که بخشی از حیاط خانه را به کشت سبزیجات و گیاهان خوراکی اختصاص می دهید، بهتر است برای جلوگیری از بی نظمی، بذرها را به صورت مسطح روی زمین و در شکاف های مخصوص به شکل خطی کشت کنید.

تزيين حياط خانه با گلدان
به ابعاد کوچک فکر کنید.

تراریوم ها عجیب و غریب هستند و به نظر می رسد نیاز به مراقبت بسیاری دارند ولی در واقع این باغچه های شیشه ای یکی از پروژه های باغبانی ساده ای هستند که نگهداری چندانی نمی خواهند. می توانید سرخس، خزه، بنفشه آفریقایی و پپرومیا را درون آنها بکارید.

تزيين حياط خانه با گلدان
از طبقات پله ای استفاده کنید.

برای تزیین حیاط یک نردبان چوبی را به استند گل تبدیل کرده و روی پله های آن طبقات چوبی رنگ شده برای قرار دادن انواع گلدان قرار دهید. گل، سبزی و گیاهان برگدار برای این نردبان پله ای مناسب هستند.

تزيين حياط خانه با گلدان
بصورت جیبی کشت کنید.

یک پارچه برزنتی قدیمی یا نظم دهنده کفش را به قسمتی از دیوار یا نرده های حیاط آویزان کنید. درون هر جیب یا قسمت را از خاک پر کرده و درونش گیاهان متنوعی بکارید. این یک ایده مقرون به صرفه برای تزیین حیاط خانه است.

تزيين حياط خانه با گلدان
مبلمان مخصوص به خود را بسازید.

همانطور که در تصویر می بینید، این میز برای حیاط ایده ای خاص و جالب است. در قسمت میانی این میز گیاهانی کشت شده است که برای حیاط کوچک مناسب به نظر می رسد و قسمت های چوبی و خالی از گیاه میز مکان مناسبی برای قرار دادن کتاب و یا خوراکی هایی است که برای عصرانه انتخاب کرده اید.

تزيين حياط خانه با گلدان
لاستیک ها را بازیافت کنید.

با استفاده از تخته های چوبی و اسپری رنگ در رنگ های مختلف، می توان لاستیک های قدیمی و از رده خارج را به گلدان های جدیدی برای طراحی حیاط منزل ایرانی ساده تبدیل کرد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.