کابین دوش یا کابین حمام | انتخاب کابین دوش متناسب با فضای حمام

413

یکی از مهمترین اجزای حمام، کابین دوش است. بنابراین کابین دوش باید موجب متمایز شدن ظاهر حمام شود. استفاده از کابین دوش به دلیل قدرت پمپاژ بیشتر رضایت بخش است.

 طراحی داخلی و زیباسازی محیط خانه ها از اتاق نشیمن و اتاق خواب فراتر رفته و امروزه ایجاد فضایی زیبا و دلنشین در حمام‌ها نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. از سوی دیگر در حمام‌هایی که از پارتیشن یا کابین برای جداسازی فضای استحمام استفاده نشده است، علاوه بر خطراتی مانند سر خوردن بر سطح مرطوب حمام، وجود بخار آب در تمام فضای حمام موجب پوسیدگی درب حمام می‌شود.
برای رفع تمام این مشکلات و زیباسازی فضای حمام ها، طراحان و معماران داخلی از کابین حمام یا کابین دوش استفاده می کنند. استفاده از کابین دوش یک مزیت مهم دیگر نیز به همراه دارد و آن حفظ گرمای ناشی از آب در یک محیط کوچک و جلوگیری از اتلاف انرژی است. مدل‌های ساده کابین حمام تنها از یک اتاقک شیشه‌ای تشکیل شده که در آنها یک دوش سقفی قرار دارد. با افزایش میزان امکانات درون کابین قیمت آن افزایش می‌یابد. به طور کلی در کابین دوش امکاناتی نظیر دوش دستی، سیستم نمایش و کنترل دما، جکوزی و ماساژورها تعبیه شده است. علاوه بر این در تعدادی از این کابین‌ها از یک سیستم تهویه برای جلوگیری از ایجاد بیش از حد بخار آب در درون کابین استفاده می شود. همچنین در کابین دوش های مجلل از سیستم نورپردازی LED سقفی و کناری نیز استفاده می کنند. کابین کنونی به راحتی نصب می شوند . البته کابین دوش دارای فریم، خیلی راحت تر از  کابین دوش بدون فریم نصب می شوند. بهتر است به این نکته در هنگام خرید توجه شود. با این حال نمایی که یک  کابین دوش بدون فریم ایجاد می کند، زیباتر از یک  کابین دوش دارای فریم است و همچنین نظافت  کابین دوش بدون فریم، آسانتر از نمونه مشابه دارای فریم است.

کابین دوش بدون فریم

کابین دوش بدون فریم

کابین دوش بدون فریم، قابلیت انعطاف بیشتری داشته و قابل انطباق با فضای حمام شماست. طراحی زیبا و ساده این کابین موجب جذب طرفداران طرحهای ساده و کلاسیک شده است.
تمیز کردن و نگهداری شیشه کابین نسبتا آسان است؛ قیمت این نوع کابین بر اساس تعداد لولا وبست های شیشه و آب گیرها محاسبه می شود.

 کابین دوش شیشه ای با فریم آلومینیوم

کابین دوش شیشه ای با فریم آلومینیوم

می توانید برای داشتن یک کابین دارای فریم متمایز، از فریم آلومینیومی با قاب های کوچک استفاده کنید. استفاده از قابهای کوچک آلومینیومی با رنگ تیره در مقابل شفاف بودن شیشه های درون این قابهای آلومینیومی، ظاهری متمایز و خیره کننده به فضای حمام شما می دهد.
ضخامت قابهای آلومینیومی در انتخاب این نوع کابین از اهمیت ویژه ای برخوردار است. میزان استحکام یک قاب آلومینیومی با ضخامت ۱٫۲ یا ۱٫۶ میلی‌متری خیلی بیشتر از مقاومت قاب با ضخامت ۰٫۵ میلی‌متر است.
همچنین کیفیت آلومینیوم های به کار رفته در کابین هم تفاوت دارد. برخی برای کاهش هزینه تمام شده محصول، از آلومینیوم‌های بازیافت شده یا کامپوزیت‌های آلومینیوم استفاده می‌کنند که مقاومت لازم را ندارند.

کابین های دوش با در کشویی

کابین های دوش با در کشویی

اگر مایل به استفاده از کابین دوش هستید اما فضای حمام شما محدود است، استفاده از کابین با در کشویی بهترین راهکار است. کابین های دوش دارای در کشویی، شامل دو مدل هستند. در مدل اول، از یراق آلات آلومینومی و شیشه سکوریت (نشکن) طرح دار یا ساده با ضخامت ۶ میلی متر استفاده میشود. این کابین از قیمت مناسبتری برخوردار می باشد، اما از نظر دوام و کیفیت با توجه به میزان رطوبت بالا در فضای حمام دارای دوام و طول عمر کمتری است.

در مدل دوم از یراق آلات تمام استیل و شیشه سکوریت (نشکن) طرح دار یا ساده با ضخامت ۱۰ میلیمتر استفاده میشود. در حال حاضر این نوع کابین از نظر زیبایی و دوام استاندارد ترین کابین دوش است.

کابین های دوش با در لولایی

کابین های دوش با در لولایی

این درها در مقایسه با درهای کشویی فضای بیشتری را اشغال می کنند، لذا باید از وجود فضای کافی جهت اجرای این نوع در اطمینان حاصل کرد. این درها دارای دو نوع راست و چپ بازشو هستند.

مواردی که باید در انتخاب کابین دوش و دوردوشی به آن توجه کرد به شرح ذیل می‌باشد؛
·کابین دوش های موجود در بازار در سایزهای استاندارد و مشخصی تولید شده و لزوما مناسب سایز و ابعاد حمام شما نخواهد بود. ابعاد فضای حمام و در صورت وجود سرویس بهداشتی در فضای حمام، ابعاد آن نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. لذا سفارش کابین دوشی متناسب با فضا و اندازه حمام شما از اهمیت خاصی برخوردار است.
·کیفیت مواد به کار رفته در قسمت‌های متحرک کابین دوش و دوردوشی از اهمیت خاصی برخوردار است، چرا که این قسمت‌ها بیشتر در معرض خرابی قرار دارند.

·میزان ایزولاسیون و عدم انتشار آب و بخار به خارج از کابین، یکی دیگر از فاکتورهای مهم در انتخاب کابین دوش و دور دوشی ها می باشد. البته بیشتر این درزگیری‌ها در هنگام نصب و توسط نصاب خبره و حرفه ای مورد توجه قرار می گیرد.
· چسب و لاستیک های مورد استفاده در دور دوشی ها و کابین دوش ها هم حائز اهمیت زیادی هستند. در صورت استفاده از مصالح لاستیکی و درزگیری نامناسب، سیستم کابین دوش شما به سرعت خراب شده و لاستیک‌ها تغییر رنگ خواهند داد.
·رنگ مورد استفاده در پروفیل‌ها و قسمت‌های آلومینیومی کابین دوش باید از کیفیت مناسبی برخوردار باشد.

منبع:تحریریه ساختمون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.