ایده هایی بی نظیر و منحصر به فرد برای استفاده از فضای زیر راه پله

317

تاکنون به استفاده از فضای پرت زیر راه پله فکر کرده اید؟ می توان با روش هایی ساده و اندکی هزینه کردن، فضای زیر راه پله را به مکانی کاربردی و زیبا تبدیل کرد.

استفاده از هر قسمتی در خانه بسته به نگاه ما و سلیقه شخصی مان دارد. کسی که فکر می کند فضای زیر راه پله ها فضایی مرده و بلا استفاده است احتمالا از آن به عنوان یک انباری کوچک برای قرار دادن خرت و پرت های اضافی استفاده خواهد کرد. اما کسی که به این قسمت هم به چشم جزیی از خانه نگاه می کند حتما بهترین استفاده را از آن خواهد داشت. استفاده ای که همراه با زیبا تر کردن خانه باشد. فضای زیر راه پله ها می تواند به جایی دنج تبدیل شود اگر ایده های خلاقانه را به کار ببریم. خیلی از افراد زیبایی خانه را مستلزم صرف هزینه های گزاف می دانند در حالی که چنین نیست، بله درست است می توان با به کار بردن وسایل خیلی قیمتی و گران، خانه را زیبا کرد ولی فراموش نکنید که این تنها راه نیست و ایده های زیاد دیگری وجود دارد که حتی با هزینه کم و معقول هم قابل اجرا شدن هستند.

اتاق کار کوچک در زیر راه پله

اگر فضایی برای قرار دادن وسایل مربوط به کارتان ندارید و هرگز در اتاق خواب تان جایی برای قرار دادن میز کار وجود نداشته است می توانید به سراغ زیر پله خانه بروید و یک میز کار جمع و جور آن جا قرار دهید و یک چراغ مطالعه هم روی آن. با کمک باکس های کوچک فضای اطراف را هم پر کنید و اسناد و مدارک مربوط به کارتان را هم داخل شان قرار دهید. این فضا برای فرزندان هم می تواند فضایی جالب و قابل توجه باشد. پس در هر حال استفاده از یک میز تحریر در این محیط کوچک ایده خوبی خواهد بود.

قرار دادن وسایل برقی که در آشپزخانه جایی برایشان ندارید

در خانه های کوچک امروزی بسیار پیش می آید که مشکل کمبود فضا داریم. خانه که کوچک باشد باالطبع آشپرخانه هم کوچک است و طبیعی است که جای برخی از وسایل نظیر ماشین ظرفشویی نباشد. می توانید به راحتی با نصب چند کابینت در زیر راه پله فضایی برای قرار دادن وسایلی نظیر ماشین ظرفشویی و لباسشویی تان و یا حتی جارو برقی ایجاد کنید.

7009

اتاق حیوانات خانگی در زیر راه پله

کم پیش می آید حیوانات خانگی اتاقی مختص خودشان داشته باشند. ولی با استفاده از فضای زیر راه پله می توانید این امکان را برای حیوان خانگی تان ایجاد کنید. جایی دنج و کوچک که هم راحت و هم زیبا باشد. به این ترتیب می توانید از فضا های دیگر خانه که برای این کار اختصاص داده اید استفاده بهتری داشته باشید.

اتاق کوچک بازی کودکان در فضای زیر راه پله

مطمئنا فرزندان از داشتن جایی دنج و کوچک برای بازی، علاوه بر اتاقی که دارند خوش حال خواهند شد. می توانید با قرار دادن اسباب بازی هایی و برخی وسایل بازی در آن جا این فضا را به یک مخفیگاه کوچک برای بازی های کودکانه تبدیل کنید. در صورتی که چنین استفاده ای از این فضا داشتید حتما به رنگ آمیزی و زیبایی اش توجه ویژه کنید و آن جا را مطابق سلیقه کودکان طراحی کنید.

7010

زیر راه پله، فضای دنج برای قرار دادن گیاهان تزیینی

یکی از مشکلات ما در آپارتمان ها این است که فضای کافی برای قرار دادن گل ها و گیاهان تزیینی نداریم. این موضوعی است که سبب شده خیلی ها قید داشتن گل و گیاه و باغچه های کوچک خانگی را به کل بزنند. اگر در خانه شما زیر پله وجود دارد و حسابی به گل و گیاه علاقه مند هستید بهترین کار این است که آن فضا را به گیاهان تان اختصاص دهید. با نصب چند قفسه می توانید فضایی منظم و طبقه بندی شده داشته باشید و گیاهان را آن جا بچینید. فقط مراقب گیاهانی که به نور مستقیم نیاز دارند باشید و حتما این موارد را هنگام چیدن گیاهان در نظر بگیرید.

زیر راه پله ها جایی مناسب برای قرار دادن اسباب و وسایل تزیینی

هر کدام از ما به یک سری وسایل علاقه داریم. مثلا بعضی ها عاشق اشیای قدیمی هستند و برخی دیگر صنایع دستی و آثار دست ساز را می پسندند. پس بسته به سلیقه مان اشیایی وجود دارد که همیشه مورد توجه ما باشند. می توان از فضای زیر راه پله برای قرار دادن این اشیا استفاده کرد. برای این منظور حتما باید رنگ دیوار ها را مناسب انتخاب کرد تا توجه را به خود جلب کنند. حواس تان باشد منظوراز قرار دادن اشیای مورد علاقه این نیست که آن جا را انباری کنیم. بلکه باید این وسایل را با دقت فراوان چید و در واقع یک گالری هنری آن جا ساخت که توجه افراد را به خود جلب کند.

حتی اگر قرار است وسایلی که کمتر مورد استفاده قرار می گیرند را در زیر راه پله قرار دهید سعی کنید آن ها را به شیوه ای جالب و جذاب و مرتب بچینید. مثلا وسایلی نظیر کالسکه و یا دوچرخه کودکان می توانند وسایلی کاملا مناسب و جذاب برای این کار باشند.

7011

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.