کاغذ دیواری بهترین دیوارپوش برای اتاق خواب شما

278

با استفاده از کاغذ دیواری های زیبا با طرح ها و رنگ های مختلف (مثل کاغذ دیواری سه بعدی) می توانید حال و هوایی خاص به دیوار های اتاق خواب تان بدهید.

برای پوشاندن دیوار های اتاق خواب، دیوار پوش های زیادی وجود دارد اما کاغذ دیواری ها در چند سال اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده اند. علت استفاده از کاغذ دیواری ها هم زیبایی خاص آن ها و تنوع زیاد شان است و هم این که نسبت به برخی دیگر از دیوار پوش ها هزینه مقرون به صرفه ای دارند. استفاده از نمونه های مختلف این دیوارپوش مثل کاغذ دیواری سه بعدی، پوستر دیواری و … به ما این امکان را می دهد تا طرح ها و رنگ های خاص و زیبا را به اتاق خواب بیاوریم. شاید فکر کنید چون اتاق خواب فضایی خصوصی از خانه است نیازی نیست که برای شکل ظاهری اش وسواس زیادی به خرج دهید اما در واقع این اتاق محل استراحت و آرامش است و در نتیجه زیبایی آن اهمیت زیادی دارد.

چه عواملی در انتخاب کاغذ دیواری مناسب برای اتاق خواب تاثیر گذار هستند؟

رنگ کاغذ دیواری

انتخاب رنگ مناسب تا اندازه زیادی به سلیقه افراد بستگی دارد. هر کسی به طیف خاصی از رنگ ها علاقه دارد اما به طور عمومی و معمول بهتر است که از کاغذ دیواری هایی استفاده کنیم که رنگ ملایم دارند. زیرا رنگ های تند ممکن است بر خواب تاثیر گذار باشند. برای انتخاب رنگ کاغذ دیواری اتاق خواب باید حتما سن افراد در نظر گرفته شود. استفاده کردن از رنگ های گرم و سرد در کنار یکدیگر هم ایده خوبی است که باعث ایجاد فضایی چشم نواز می شود. رنگ ها همچنین تاثیر زیادی بر بزرگ و کوچک نشان دادن فضا دارند. همان طور که می دانید استفاده از رنگ های روشن موجب می شود فضای اتاق بزرگ تر و دلباز تر نشان داده شود پس حتما اگر اتاق خواب تان کوچک است به سراغ رنگ های روشن بروید. اما اگر اتاق خواب به اندازه کافی بزرگ باشد می توان از کاغذ هایی که رنگ تیره تری دارند هم استفاده کرد. حتما رنگ کاغذ دیواری را متناسب با پرده و کوسن ها و روتختی انتخاب کنید تا هارمونی ایجاد شده زیبایی اتاق تان را چندین برابر کند.

7316

طرح های کاغذ دیواری

به طور کلی از نظر شکل ظاهری کاغذ دیواری ها یا ساده و یا طرح دار هستند. کاغذ های ساده طرفداران زیادی دارند چون به راحتی با سایر وسایل و دکوراسیون داخلی هماهنگ می شوند. اما خب کاغذ های طرح دار هم زیبایی خاصی دارند که توجه خیلی از افراد را به خود جلب می کنند. اما در مجموع انتخاب کاغذ دیواری مناسب به کاربری اتاق خواب بستگی دارد. به طور مثال کاغذ دیواری اتاق کودکان با بزرگسالان متفاوت است و حتی برای کودکان هم بسته به جنسیت آن ها باید طرح مناسب و رنگ مناسب را انتخاب کرد. حتی می توان از کاغذ دیواری های طرح دار و ساده به صورت تلفیقی استفاده کرد. مثلا تنها برای یکی از دیوار های اتاق خواب از نمونه های طرح دار استفاده کرد و سایر دیوار ها را از نوع ساده کمک گرفت. برای این منظور دیواری که پشت تخت خواب است گزینه مناسبی برای پوشاندن با کاغذ دیواری طرح دار می باشد.

استفاده از کاغذ دیواری با طرح چوب برای اتاق خواب

چوب یکی از متریال پر کاربرد در دکوراسیون داخلی است که معمولا هر کسی با هر سلیقه ای به استفاده از آن علاقه نشان می دهد. با توجه به این که تعداد زیادی از سرویس های خواب و میز و کمد های اتاق خواب ها از جنس چوب می باشند پس استفاده از کاغذ دیواری که طرح چوب دارد انتخاب خیلی خوبی خواهد بود. چوب رنگ گرم دارد. هم زیباست و هم فضا را آرامش بخش می کند. علاوه بر این می توان به راحتی رنگ چوب را با سایر وسایل هماهنگ کرد و هارمونی زیبایی خلق کرد.

7317

استفاده از کاغذ دیواری سه بعدی (پوستر دیواری) از طیف رنگ سبز

خیلی از افراد رنگ سبز را به عنوان رنگ آرامش می شناسند و استفاده از آن را ایده خوبی برای اتاق خواب می دانند به همین دلیل هم کاغذ و هم پوستر دیواری هایی با این رنگ و طرح های متنوع به بازار عرضه می شود.

استفاده از پوستر دیواری طبیعت

خیلی از افراد تماشای منظره های زیبای طبیعت را روی دیوار اتاق خواب شان به جای طرح های منظم و تکراری ترجیح می دهند. اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید پیشنهاد می شود که از چنین پوستر دیواری هایی که دارای طرح ها و منظره های خاص هستند استفاده کنید. ترکیب این طرح ها در کنار مدل های ساده کاغذ دیواری ها فوق العاده خواهد بود.

استفاده کردن از کاغذ دیواری سه بعدی

این کاغذ های دیواری هم بهترین ایده برای داشتن اتاقی رویایی و زیبا هستند. تصاویری که روی این کاغذ دیواری ها وجود دارد خیلی طبیعی به نظر می رسد و می تواند به راحتی احساس خوب را به افراد منتقل کنند. برای اتاق خواب که محل استراحت و آرامش است استفاده از این کاغذ دیواری ها خیلی مناسب خواهد بود.

7318
منبع: تحریریه  ساختمون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.