دیوارپوش های جذاب برای زیباتر کردن آشپزخانه

319

اگر نمای دیوار آشپزخانه برای تان کسل کننده شده است، می توانید با استفاده از دیوارپوش های زیبا مثل دیوارپوش چوبی، کاشی و … نمایی بی نظیر به آشپزخانه بدهید.

از راه های جذاب تر کردن دکوراسیون آشپزخانه استفاده از انواع دیوارپوش ها می باشد که می توان نوع این محصول را متناسب با فضای آشپزخانه و دکور آن انتخاب نمود. در خانه های امروزی دیگر خبری از آن آشپزخانه های قدیمی که در پستویی از خانه پنهان بود نیست. اپن شدن آشپزخانه ها در دکوراسیون امروزی و مدرن خانه ها باعث شده این مکان به یکی از قسمت های مورد توجه طراحان دکوراسیون داخلی تبدیل شود و در نتیجه دقت بیش تری در مورد طراحی آن صورت گیرد. یک آشپزخانه زیبا تاثیر زیادی روی زیبایی خانه خواهد داشت. از طرف دیگر انجام فعالیت های روزانه در فضایی زیبا بدون شک دلپذیر تر خواهد بود. دیوار ها یکی از عناصر تاثیر گذار در نمای هر فضایی هستند. به طوری که ایجاد تغییرات در آن ها بسیار به چشم خواهد آمد.

زیبا ساختن دیوار آشپزخانه با انواع دیوارپوش ها

برای پوشاندن دیوار های آشپزخانه متریال متفاوتی وجود دارد. در این زمینه حسابی دست تان باز است که از بین کاشی ها، کاغذ دیواری، سنگ ها و … هر کدام را که بیش تر به سلیقه تان نزدیک است انتخاب کنید. حتی اگر پیاده کردن هیچ کدام از این ها برایتان مقدور نیست اصلا نگران نباشد. اگر شما اصول طراحی و دکوراسیون را بدانید می توانید با یک رنگ آمیزی ساده هم آشپزخانه را حال و هوایی تازه ببخشید. برای دیوارها سعی کنید از رنگ های گرم استفاده کنید و حتی المقدور رنگ ها خیلی روشن نباشند. هارمونی بین وسایل و رنگ های انتخابی را هم فراموش نکنید.

6174

پوشاندن دیوار به وسیله کاشی ها

کاشی ها از دیرباز تا کنون یکی از دیوارپوش های پرکاربرد برای فضای آشپزخانه ها بوده اند. دلیل استفاده از کاشی ها اغلب راحتی تمیز کاری آن هاست و این که می توان برای پاک کردن لکه های چربی آشپزخانه به آسانی آن ها را شست. ولی در دکوراسیون های مدرن کاشی های مربع و مستطیلی قدیمی کم تر کاربرد دارند. برای داشتن یک آشپزخانه جذاب اگر انتخاب تان برای دیوار ها کاشی است سعی کنید از کاشی های خاص استفاده کنید. مثلا کاشی هایی که دارای عرض بسیار کم هستند. این نمونه کاشی طرح های خلاقانه ای روی دیوار ایجاد می کند. یک نوع دیگر کاشی های خلاقانه انواع مربعی آن ها است که دارای ابعاد کوچک (یک سانتی متری) می باشند. یکی از مشکلات استفاده از کاشی های کم عرض این است تمیز کردن آن ها نسبت به کاشی های قدیمی که ابعاد متناسب داشتند سخت است ولی خب هر نوآوری و زیبایی دردسرهای خاص خودش را هم دارد.

کاغذ دیواری برای دیوار آشپزخانه

قدیم استفاده از کاغذ دیواری برای آشپزخانه خیلی معمول نبود به این دلیل که برای تمیز کردن آن دچار مشکل می شدیم. ولی کاغذ دیواری های امروزی که قابل شست و شو هستند را می توانید با خیالی آسوده روی دیوارهای آشپزخانه تان نصب کنید و با کمک تنوع طرح و رنگ کاغذ دیواری ها فضا را برای هر بیننده ای زیبا جلوه دهید. کاغذ دیواری ها عموما دارای طرح ها و نقش های خاص هستند که به هر فضایی زیبایی می بخشند. پس حیف است اگر از این ویژگی آن ها برای دیوار های آشپزخانه استفاده نکنیم.

6175

دیوارپوش های آجری و سنگی

در طراحی دکوراسیون داخلی برخی از خانه های امروزی آجر به عنوان یکی از عناصر و المان های پر تکرار به کار می رود. حتما شما هم یک یا دو دیوار خانه که به کمک آجر های فانتزی تزیین شده اند را دیده اید. برای چنین خانه هایی بد نیست اگر دیوار یا دیوار های آشپزخانه را هم با آجر بپوشانید. علاوه بر آجر، سنگ های فانتزی هم یکی دیگر از گزینه ها برای خاص کردن دیوار آشپزخانه است. اگر این عناصر در قسمتی دیگر از خانه هم مورد استفاده قرار گرفته باشند زیبایی استفاده آن ها در آشپزخانه چندین برابر خواهد شد.

دیوارپوش های چوبی

دیوارپوش های چوبی نه فقط در آشپزخانه بلکه در سایر قسمت های خانه بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. چوب زیبایی خاص خودش را دارد و به آسانی با سایر وسایل هماهنگ می شود. این نوع دیوارپوش ها خیلی طرفدار دارند. برای آشپز خانه ای که دارای کابینت های چوبی یا ام دی اف است استفاده از این دیوارپوش ها در رنگ هایی متناسب با رنگ کابینت ها (روشن تر یا تیره تر) مطمئنا به فضای آشپزخانه جلوه ای زیبا خواهد بخشید. علاوه بر این اگر وسایل چوبی نظیر میز نهارخوری در آشپزخانه باشد هماهنگی جالب توجهی ایجاد خواهد شد.

6176

پوشش دیوار به سیله کابینت ها

گاهی فضای آشپزخانه آن قدر کوچک است و تعداد دیوار ها کم و کوچک که تنها با قرار دادن چند کابینت برای وسایل ضروری فضا به طور کامل پوشانده می شود. یا حتی گاهی مشکل فضا نداریم و قطع و اندازه کابینت ها بزرگ و با طراحی خاص انتخاب می شود که دیگر نیازی به استفاده از یک عنصر دیگر وجود ندارد. در این موارد کابینت ها خودشان حکم دیوارپوش های آشپزخانه را دارند و کافی است آن ها را با وسواس بیش تری انتخاب کنید تا با یک تیر دو نشان بزنید. هم فضای کافی برای قرار دادن ابزار و وسایل تان تهیه کرده اید و هم هزینه کم تری صرف شده است.

 

6177
منبع: تحریریه ساختمون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.