منابع مالی وزارت راه و شهرسازی سال آینده افزایش می‌یابد/ واگذاری۲۵۰۰ هکتار زمین جهادکشاورزی در حریم شهرها به وزارت راه برای تولید مسکن

246

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه منابع مالی وزارت راه و شهرسازی سال آینده افزایش می‌یابد، توافق وزارت راه و شهرسازی با وزارت جهادکشاورزی را در واگذاری ۲۵۰۰ هکتار زمین جهادکشاورزی در حریم شهرها را به امر تولید مسکن، توافقی مناسب و در راستای تحقق شعال سال برشمرد.

به گزارش پایگاه علمی خبری کمکیم ما به نقل از خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا رضایی‌کوچی رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه با وزارت راه و شهرسازی و نمایندگان آن وزارتخانه در جمع‌بندی نشست، اعلام کرد: در خصوص پروژه‌های عمرانی به رغم محدودیت‌های مالی، خوشبختانه در اقصانقاط کشور، پروژه‌های عمرانی فعال هستند و وزارت راه و شهرازی در این خصوص به خوبی در حال خدمات رسانی است.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با تفاهمی که مجلس شورای اسلامی با وزیر راه و شهرسازی داشت درصدد هستیم تا برای سال آینده حتما متناسب با پروژه‌هایی که در کشور انجام می‌شود، منابع مالی را افزایش دهیم. همچنین، در کنار آن ظرفیت‌های بخش خصوصی و نقدینگی کشور در راستای تقویت پروژه‌های عمرانی به کار گرفته می‌شود.

رضایی‌کوچی در خصوص مسکن نیز با اشاره به اینکه ساماندهی بخش مسکن از اولویت‌های نخست مجلس است، توضیح داد: در خصوص مسکن که یکی از ابزارهای مهم تولید مسکن به شمار می‌رود خوشبختانه توافقی بین وزارت راه و شهرسازی و وزیر جهادکشاورزی انجام شد و زمین قابل‌توجهی معادل ۲۵۰۰ هکتار در حریم شهرها بین دو وزیر تفاهم شد تا زمین در حریم شهرها در اختیار وزارت راه و شهرسازی برای تولید مسکن قرار بگیرد.

نماینده مجلس یازدهم از دیگر موضوعات موردبحث با وزیر راه و شهرسازی و نمایندگان این وزارتخانه را موضوع مدل‌های مالی برشمرد و توضیح داد: با کمک بانک‌ها به دنبال آن هستیم تا تسهیلات با بهره مناسب و نرخ ارزان در اختیار اقشار متوسط به پایین برای تامین مسکن قرار بگیرد. همچنین در خصوص مصالح ساختمانی به ویژه سیمان و میلگرد که نقش مهمی در ساخت واحدهای مسکونی دارند توافقاتی با وزارت راه و شهرسازی انجام شده که مصالح ارزان در راستای طرح مسکن در اختیار تولیدکنندگان و مردم قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: با تعاملی که بین مجلس و وزارت راه و شهرسازی انجام شده است، شاهد تولید مسکن به شکل قابل توجه به ویژه برای اقشار متوسط به پایین جامعه هستیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.