زمان دقیق پرداخت وام اجاره مسکن

231

در مرحله اول پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن تلاش شده تا ۹۰۰ هزار خانوار مستاجر تا پیش از ۲۰ مردادماه وام اجاره دریافت کنند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تا ساعت ۲۴ روز پنجشنبه (نهم مرداد) بیش از ۲ میلیون و ۲۲۰ هزار نفر برای دریافت این تسهیلات ثبت‌نام کرده‌اند از پرداخت تسهیلات ودیعه اجاره مسکن تا پیش از ۲۰ مردادماه خبر داد.

به گزارش پایگاه علمی خبری کمکیم ما به نقل از مجله دلتا محمود محمودزاده درباره تعداد افرادی که مشمول دریافت این تسهیلات می‌شوند اظهار داشت: از آنجاکه به ازای هر تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی، ۳ تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی پرداخت می‌شود؛ باید بررسی‌ها به دقت انجام و مشخص شود که چه تعداد متقاضی و از کدام شهرها این تسهیلات را دریافت می‌کنند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه تسهیلات ودیعه اجاره مسکن به مستاجران واجد شرایط پرداخت می‌شود، افزود: پیشنهاد بانک مرکزی و مصوبه شورای فقهی آن بانک به این نحو است که تسهیلات واگذار اما در نهایت بعد از یک‌سال، اصل تسهیلات به بانک بازگردانده شود. نوع تسهیلات و شیوه پرداخت و نحوه بازگرداندن آن، موضوعی است که بانک مرکزی در خصوص آن تصمیم‌گیری می‌کند.

محمودزاده همچنین درباره دریافت مالیات از خانه‌های خالی نیز اظهار داشت: مهم نیست که یک فرد یک واحد مسکونی خالی داشته باشد یا هزار واحد مسکونی بلکه هدف آن است که احتکار و یا خالی نگه داشتن این واحدها، در حوزه اجاره و یا خرید مسکن خللی وارد نکند و از این واحدها به عنوان احتکار مسکن استفاده نشود.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط وضعیت بازار مسکن و نیاز اولیه خانوارها نباید واحدهای خالی در حوزه مسکن وجود داشته باشد و این واحدهای خالی باید برای خرید و اجاره به متقاضیان عرضه شود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با تکذیب مجدد قرمز شدن فرم «ج» متقاضیان دریافت وام ودیعه مسکن، تصریح کرد‌: تاهل و سرپرست خانوار بودن از جمله شروط دریافت وام مذکور است و داشتن سابقه ۵ سال سکونت جزو شرط‌های ثبت‌نام وام ودیعه مسکن نیست.

گفتنی است که بودجه ۲۰ هزار میلیارد تومانی از محل منابع تخصیص داده شده برای کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا برای کمک هزینه اجاره‌بهای مستاجران در نظر گرفته شده است که مبلغ این تسهیلات در تهران ۵۰ میلیون، کلانشهرها ۳۰ میلیون و شهرهای دیگر ۱۵ میلیون تومان است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.