تاثیر استفاده از صندلی اپن در دکوراسیون داخلی آشپزخانه

285

اگر از طرفداران آشپزخانه های مدرن خصوصا آشپزخانه اپن هستید می توانید با استفاده از انواع مدل های صندلی اپن نمایی خاص به دکوراسیون داخلی آشپزخانه تان بدهید.

آشپزخانه های قدیمی که به کمک یک درب چوبی ارتباط شان با فضای داخلی خانه قطع می شد از برخی جهات خیلی خوب بودند. مثلا در آشپزخانه های قدیمی و غیر اپن هر چقدر که می خواستید می توانستید فضا و حریم خصوصی خود را حفظ کنید. خصوصا در زمان هایی که مهمان در خانه بود. خوبی دیگر آن آشپزخانه های قدیمی این بود که معمولا بوی کمتری وارد فضای خانه می شد و هم چنین سر و صدایی هم اگر در آشپزخانه بود دیگر قسمت های خانه را درگیر نمی کرد. اما همه این مزایا را بگذاریم کنار، زیبایی که آشپزخانه های اپن به دکوراسیون داخلی خانه های امروزی بخشیده اند را نمی توان نادیده گرفت. اگرچه از جهات ذکر شده آن آشپزخانه های قدیمی خوب بودند ولی امروزه کمتر کسی را می بینید که چنین آشپزخانه ای را بپذیرد و دوست داشته باشد. پس آشپزخانه های اپن توانسته اند توجه همه را به خود جلب کنند. اما این آشپزخانه های اپن ملزومات خاص خود را هم می خواهند. وسایلی که در آشپزخانه های اپن استفاده می شود باید کاملا زیبا و متناسب با دکوراسیون داخلی خانه انتخاب شود چرا که از نظر ها پنهان نیستند. یکی از این وسیله های کاربردی و مهم مورد استفاده در آشپزخانه ها که گاهی مرز فضای آشپزخانه و سالن خانه هم هستند صندلی های اپن هستند. انتخاب مناسب صندلی های اپن اهمیت فراوانی دارد. اول این که این صندلی ها معمولا برای صرف غذا استفاده می شوند و لذا بایستی راحت باشند و باعث خستگی و اذیت شدن افراد نشوند. دوم آن که زیبایی این صندلی ها در شکل و شمایل دکوراسیون داخلی خانه تاثیر گذار است و نباید از انتخاب درست آن و رعایت اصول لازم سرسری گذشت.

انواع صندلی های اپن

صندلی های اپن را از لحاظ ارتفاع پایه شان و هم چنین پشتی آن ها دسته بندی می کنند. از نظر ارتفاع دو نوع پایه بلند و پایه کوتاه و از نظر پشتی صندلی ها یا دارای پشتی و یا بدون پشتی هستند. صندلی های پشتی دار و بدون پشتی از لحاظ زیبایی با یکدیگر فرق دارند و انتخاب آن ها سلیقه ای است. صندلی های بدون پشتی معمولا مورد استفاده کافه ها هستند. اما این دلیل نمی شود که نتوان از آن ها در دکوراسیون داخلی خانه ها استفاده کرد ولی باید این نکته را هم در نظر گرفت که برای صرف غذا نشستن روی صندلی هایی که تکیه گاه ندارند کار آسانی نیست و موجب خستگی فرد می شود پس شاید بهتر باشد از انواع پشتی دار استفاده کنیم. پشتی صندلی ها می تواند پارچه دار یا ساده باشد که پشتی های پارچه دار معمولا راحت تر هستند.

6662

جنس صندلی های اپن

به طور کلی صندلی های اپن که این روز ها مورد استفاده قرار می گیرند در دو جنس چوبی و فلزی تولید می شوند. مسلما انواع چوبی طرفداران بیشتری نسبت به انواع فلزی دارند. زیرا صندلی چوبی هم زیبایی زیادی دارد و هم به راحتی با دکوراسیون داخلی خانه و سایر وسایل خانه نظیر مبلمان و میز ناهارخوری و دیگر وسایل هماهنگ می شود. اگر کابینت ها هم چوبی و یا ام دی اف باشند طبیعتا انتخاب صندلی های چوبی انتخاب درست تری خواهد بود. اما نباید فراموش کرد دکوراسیون داخلی خانه تنها به وسایل و مبلمان چوبی محدود نمی شود و این روزها خلاقیت، ایده های جالب و جذابی را ایجاد کرده است پس ممکن است برای برخی خانه ها استفاده از صندلی های فلزی بهتر باشد.

6663

ارتفاع پایه های صندلی اپن

پایه صندلی اپن به ارتفاع اپن بستگی دارد که این ارتفاع در اغلب خانه ها مشابه است و لذا صندلی ها را هم می توان در اندازه استاندارد در بازار پیدا کرد. اگر چه هنوز به طور دقیق اندازه استانداردی برای نشیمن گاه صندلی تا میز اپن تصویب نشده است ولی به طور معمول این فاصله را ۳۰ سانتی متر در نظر می گیرند. با توجه به این موضوع که قد افرادی که می خواهند از صندلی استفاده کنند یکسان نیست اگر بتوان از صندلی هایی که پایه قابل تنطیم دارند استفاده کرد بسیار عالی است. البته این نوع صندلی هنوز عمومیت ندارد چرا که بیش تر انواع آن ها فلزی هستند.

6664

رویه صندلی های اپن

برای انتخاب رویه صندلی های اپن باید هماهنگی با پرده های آشپزخانه و یا رنگ هایی که در دکوراسیون داخلی آن جا استفاده شده است را در نظر گرفت. تعویض پارچه رویی صندلی ها کار آسانی است اما در عین حال تاثیر زیادی روی زیبایی دکوراسیون داخلی خانه می گذارد. جنس بالشتک نشیمن گاه این صندلی ها هم باید استاندارد باشد و تنها به این دلیل که زمان کوتاهی روی آن صرف می شود نباید از پشتی ها و یا نشیمن گاه های خیلی سفت و یا دارای جنس نامرغوب استفاده کرد.

6665
منبع: تحریریه ساختمون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.