فعالیت‌های تولیدی مسکن در قالب تعاونی‌ها تقویت شود/حذف بوروکراسی‌های اداری برای تعاونی‌های فعال

534

رئيس هيأت مديره اتحاديه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران گفت: مهمترین راه برقراری آرامش در بازار مسکن ، تقویت فعالیت‌های تولیدی مسکن در قالب تعاونی‌ها است.

به گزارش پایگاه علمی خبری کمکیم ما به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران، مهمترین راه برقراری آرامش در بازار مسکن ، تقویت فعالیت‌های تولیدی مسکن در قالب تعاونی‌ها است.

جمع آوری سرمایه های خرد و هدایت آنها به سمت ساخت و ساز، هدف مهم تعاونی های مسکن است. تعاونی های مسکن به ویژه تعاونی های مسکن دولتی و سازمانی ، تاکنون عملکرد درخشان و کاملا مطلوبی در کارنامه خود نداشته‌اند. گله تعاونی‌ها از دست‌اندازهای اداری فراوان و گاهی غیرقابل گذر است. حميدرضا جوادی رئيس هيأت مديره اتحاديه تعاوني هاي عمراني شهر تهران می گوید، فرآیند ساخت مسکن در تعاونی ها ، عموما در پیچ و خم های اداری برای صدور مجوز و تعاملات با دستگاهها بخصوص شهرداری‌ها ، گیر می‌کند و گاهی نیمه‌کاره رها می‌شود . پیش‌تر هم ، مسئولان مختلف در اتاق تعاون و وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، از طولانی بودن روندهای اداری فعالیت تعاونی ها، گلایه و بر ضرورت و لزوم بازنگری موضوع تاکید کرده بودند. سوال مهم اینجاست که آیا راه برقراری آرامش در بازار مسکن از کوچه تعاونی ها می گذرد؟ و اگر چنین است چرا عزمی برای تقویت ساختار فعالیت ها در قالب تعاونی و رفع مشکلات آنها وجود ندارد؟

اتحاديه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران ، مصمم است با سازماندهی و برنامه ریزی در مجموعه تحت مدیریت، نقاط ضعف را اصلاح و فرآیند ساخت پروژه های مختلف را در راستای ایجاد رضایت حداکثری مشتریانش کنترل کند.

حميدرضا جوادي رئيس هيأت مديره اتحاديه تعاوني هاي عمراني شهر تهران می گوید: سرمایه گذاری در حوزه مسکن در قالب تعاونی ها ، علاوه بر اینکه موجب حفظ سرمایه و دارایی مردم می شود که البته در این شرایط پر تنش در بازارهای مختلف از جمله بازار مسکن ضروری است، باعث ایجاد ارزش افزوده قابل توجه و البته همواره صعودی خواهد بود.

وی افزود: در سال‌های اخیر به دلیل نوسانات قیمتی بازار مسکن، رغبت در ساخت و سازهای حومه شهرها، افزایش یافته. طبیعی است که با افزایش کنترل نشده قیمت مسکن و مصالح، تقاضای مردم برای خرید ملک به دلیل جذابیت در قیمت ، در حومه شهرها افزایش می یابد. البته تعدادی از پیمانکاران فعال در حوزه مسکن هم به سمت ساخت و ساز در حومه شهرها می روند، اما تعاونی ها (سازمانی و خصوصی) تاکنون رغبت چندانی به ساخت و ساز در حومه شهرها نداشته‌اند.

حميدرضا جوادي رئيس هيأت مديره اتحاديه تعاوني هاي عمراني شهر تهران، معتقد است ، بازسازی اعتماد مردم به تعاونی ها و تقویت فعالیت و قدرت ساختاری آنها ، باید از برنامه های مهم فعالان حوزه مسکن در قالب تعاونی و نیز سیاستگذاران و تصمیم گیران اقتصادی باشد . این هدف با مساعدت دستگاههای مسیول ، از طریق حمایتهای مختلف مثل اختصاص زمین های مرغوب به تعاونی ها و سهولت در فرآیند های انجام کار ، سرعت می‌گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.