وزیر بهداشت: تعویق کنکور کار درستی نیست!

229

موضوع تعویق کنکور یکی از دغدغه‌های اصلی این روزهاست که موجب نگرانی و استرس کنکوری‌ها و والدین آنها شده است. آیا تعویق تمام کنکورهای سراسری امکان‌پذیر است؟ در نهایت چه تصمیمی اتخاذ می‌شود؟

از زمان شیوع ویروس کرونا، زمزمه‌هایی از تعویق کنکور سراسری و برگزاری آن در شرایطی بهتر و ایمن‌تر در میان مردم و سران حکومتی کشور وجود داشت. قرار بر آن بود که کنکور سراسری کارشناسی ۹۹ طبق روال هر سال در تیرماه برگزار شود، اما ویروس کرونا تمام برنامه‌ریزی‌ها را بر هم زد و کنکور سراسری در موعد مقرر خود برگزار نشد. در این میان گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر تعویق کنکور و موکول کردن آن به فصل پاییز یا زمستان وجود داشت. با این حال وزیر بهداشت در نشست ویژه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اعلام داشت، این کار اصلا صحیح نیست و کنکور در مرداد ماه قطعا برگزار خواهد شد. اما با شروع موج دوم ویروس کرونا چه دلیل قانع‌کننده‌ای برای انجام این کار وجود دارد؟

پس از تاخیر ۴۵ روزه برگزاری کنکور سراسری و نگرانی‌های کنکوری‌ها و والدین آنها، جلسه‌ای رسمی با حضور وزیر بهداشت و چند تن از مسئولین برگزار شد و تصمیم نهایی درباره موضوع چالش‌برانگیز برگزاری یا عدم برگزاری کنکورها اتخاذ شد. بر اساس گزارش وبدا، وزیر بهداشت دکتر سعید نمکی در نشست ویژه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص بررسی برگزاری آزمون‌های سراسری اظهار داشت:

با وجود احتمال سخت بودن شرایط فصل پاییز پس یا نباید کنکور سراسری را برگزار کنیم و یا به تعویق انداختن آن به امید روزهای بهتر، کار درستی نیست و باید آن را برگزار کنیم. از سویی بلاتکلیفی، داوطلبان کنکور سراسری را دچار اضطراب می‌کند و طولانی شدن اضطراب، ضعف سیستم ایمنی بدن و گرفتار شدن به کرونا را در پی خواهد داشت و باید زودتر تصمیمی در مورد برگزاری کنکور سراسری بگیریم.

دکتر نمکی در ادامه سخنان خود به برگزاری ایمن و موفق کنکور دکترا اشاره کرد و خاطر نشان کرد که تصمیم بر آن بود که اگر کنکور دکترا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به درستی برگزار نشود، تعویق کنکور سراسری و ارشد، حتمی خواهد بود. اما پس از برگزاری کنکور دکترا، ایشان از شرایط این آزمون رضایت داشتند و اعلام کردند که کنکور در موعد مقرر خود برگزار خواهد شد.

تعويق تمام كنكورها

طبق گزارش خبرنگار سیاسی برنا، علی ربیعی سخنگوی دولت نیز درباره تعویق کنکور گفت:

با توجه به اظهارات وزیر بهداشت و جلسات شورا و مشورت در جهت تصمیم‌گیری نهایی زمان برگزاری کنکور ۹۹، در نهایت تصمیم بر آن شد که کنکور در موعد مقرر خود و با رعایت موازین بهداشتی برگزار شود. بنابراین کنکورهای سراسری در رشته‌های مختلف از روز ۲۹ مرداد ماه آغاز خواهند شد و داوطلبان نیز موظف به شرکت در آزمون هستند.

تعویق کنکور این بار دیگر اتفاق نخواهد افتاد و پس از تجربه نسبتا موفق برگزاری کنکور دکترا، تصمیم نهایی مبنی بر عدم تعویق کنکور سراسری اتخاذ شد. به نظر شما در شرایط فعلی، تعویق تمام كنكورها کار درستی است؟

منبع: پلازامگ

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.