ایده های جذاب برای زیبا سازی دکوراسیون داخلی راهرو های باریک

358

راهرو های باریک شاید به خاطر فضای اندکی که دارند خیلی به چشم نیایند اما می توان با ایده های جذاب و زیبا، نمایی خاص برای دکوراسیون داخلی آن ها به وجود آورد.

دکوراسیون داخلی راهرو های باریک شاید در نگاه اول جای مناسبی برای ایده های خلاقانه و صرف وقت برای تزیین نباشد اما واقعیت این است که اگر همین فضا های کوچک، به درستی آراسته شوند و در مورد دکوراسیون داخلی آن ها هم سلیقه به خرج دهیم، می توانند از مکان های زیبای خانه به حساب بیایند و توجه بینندگان را به خود جلب کنند. هرگز نباید قسمتی از خانه را به دلیل کوچک بودن فضا از طراحی دکوراسیون داخلی حذف کرد بلکه باید درست تر و اتفاقا اصولی تر به آن نگاه کرد تا بتوانیم مکانی زیبا از دل آن فضای کوچک بیرون بیاوریم.

فرش و گلیم مناسب برای کف راهرو

هرگز کف راهروی خانه را هر چقدر هم که طول آن کوتاه باشد خالی نگذارید. حتما از یک فرش یا گلیم مناسب که دارای رنگی گرم و انرژی بخش است استفاده کنید. انتخاب رنگ های گرم و صمیمی خودش نوعی خوشامدگویی به مهمانی است که از درب منزل وارد می شود و زیبایی دکوراسیون داخلی راهرو های کوچک را دو چندان می نماید. نیازی نیست به سراغ فرش های گران قیمت بروید. اگر بودجه کافی برای این کار ندارید می توانید به سراغ گلیم های کوچک و دارای قیمت مناسب تر بروید.

فقط یک راه وجود دارد اگر می خواهید از فرش یا گلیم استفاده نکنید، آن هم تزیین کف راهرو به کمک کاشی های تزیینی و کف پوش های طرح دار چوبی است. این روز ها کاشی های تزیینی رنگی طرفداران زیادی پیدا کرده اند. طرح ها و رنگ های این کاشی ها آن قدر متنوع است که می توان به راحتی طرح یک قالی یا گلیم را به کمک آن ها روی کف خانه پیاده کرد. استفاده از کاشی ها مزیت عمده ای که دارد این است که به آسانی قابل شست و شو و تمیز کردن است. با توجه به این موضوع که راهرو محلی پر رفت و آمد است پس بعید نیست که کف آن جا به راحتی کثیف شود. در صورت استفاده از کاشی می توانید با کمک یک پارچه نمدار آن جا را به آسانی و در زمانی کوتاه مرتب و تمیز کنید.

اگر استفاده از کاشی را دوست ندارید، کف پوش های چوبی طرح دار هم که از قرار گرفتن در کنار یکدیگر طرحی خاص را پیاده می کنند یک گزینه دیگر ایده آل برای زیبا سازی دکوراسیون داخلی راهرو می باشند. می توانید با رنگ های پر رنگ و کم رنگ طرح هایی خارق العاده و جذاب ایجاد کنید.

6678

گل و گیاه در راهرو

گیاهان و گلدان ها هر قسمتی از خانه که باشند زیبایی و انرژی را به آن جا می آورند. پس برای راهرو های باریک هم نیاز است به سراغ این عناصر زیبا برویم. اگر فضای کافی برای قرار دادن گلدان ندارید می توانید از گلدان های کوچک دیواری که گیاهان آویز تزیینی در آن ها قرار می گیرند استفاده کنید. به هر صورت باید هر طور شده جایی برای گل ها در دکوراسیون داخلی این فضای کوچک باز کنید.

6682

استفاده از آینه در راهرو

وجود یک آینه قدی در راهرو الزامی است. هر کسی علاقه مند است که هنگام خروج از خانه خودش را برانداز کند. اما می توانید در کنار آینه قدی بزرگی که به دیوار نصب کرده اید و یا میز کنسولی که در گوشه ای از راهرو قرار داده اید از چند آینه کوچک که کنار یکدیگر روی دیوار نصب شده اند هم برای تزیین فضای دکوراسیون داخلی راهرو مذکور استفاده کنید.

6684

نورپردازی مناسب و درست راهرو های باریک

نورپردازی از دیگر عوامل تاثیر گذار بر دکوراسیون داخلی راهرو های باریک است. شاید تاثیر نورپردازی از هر چیز دیگری بیش تر باشد. با یک نورپردازی درست می توان فضا را بزرگ تر از اندازه واقعی آن نشان داد و اگر نورپردازی صحیح نباشد فضا را کوچک تر نشان می دهد. برای راهرو های باریک می توانید از ریسه های تزیینی، لامپ های هالوژن و یا لوسترهای خاص و کوچک استفاده کنید. حتما طوری طراحی کنید که نور به اندازه کافی باشد تا از دلگیر شدن فضا جلوگیری کند.

6686

تابلو های تزیینی و مجسمه های کوچک

تابلو ها از دیگر عناصری هستند که همیشه برای تزیین دکوراسیون داخلی خانه مورد استفاده قرار می گیرند. خوشبختانه این وسیله تزیینی در اندازه های بسیار متنوع و طرح های زیادی در بازار موجود است. انتخاب یک یا چند تابلو می تواند دکوراسیون داخلی فضای راهروی شما را از این رو به آن رو کند. گاهی برخی مجسمه های دیواری کوچک هم می توانند تاثیری خاص روی فضا داشته باشند. فقط در این موارد باید حواس تان باشد این وسایل را در اندازه های خیلی بزرگ انتخاب نکنید که کوچکی فضای راهرو را در چشم بیننده پر رنگ کند. ترجیحا از تابلو های کوچک با موضوعات طبیعت انتخاب کنید.

6688

کمد کوچک لباس

شاید فکر کنید قرار دادن کمد لباس در راهرو های کوچک چطور ممکن است. اما بعضی راهرو ها طوری ساخته می شوند که فضایی برای قرار دادن یک کمد جالباسی خیلی کوچک دارند. اگر هم این فضا در راهروی شما وجود ندارد می توانید با نصب یک یا دو رخت آویز دیواری کوچک محلی برای قرار دادن لباس های ضروری ایجاد کنید.

6690
منبع: سایت ساختمون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.