شرکت تسلا برای تشخیص جاماندن کودک درون خودرو از حسگرهای مخصوص استفاده می‌کند

690

جدیدترین مشخصه ایمنی برنامه‌ریزی شده در شرکت تسلا مربوط به یک سیستم مبتنی بر حسگر است که در صورت جا ماندن کودک درون خودرویی که فضای داخلی آن بسیار گرم است؛ به راننده هشدار خواهد داد. قابلیت استفاده از ایربگ سفارشی برای هر یک از سرنشینان و سامانه ضدسرقت نیز سایر امکانات سیستم جدید را تشکیل می‌دهند.

به گزارش پایگاه علمی خبری کمکیم ما به نقل از نشریه رویترز کمپانی تسلا به‌دنبال دریافت تائیدیه این سیستم جدید از کمیته ارتباطات فدرال (FCC) در ایالات‌متحده است؛ چرا که سامانه مذکور مجهز به حسگرهایی با امواج میلی‌متری تقویت شده است و توان آن‌ها از سطوح مجاز تعریف شده در قوانین فعلی بیش‌تر خواهد بود. این سیستم در صورت دریافت مجوز از ۴ عدد آنتن انتقالی و ۳ آنتن گیرنده قابل هدایت توسط یک دستگاه رادار در قسمت جلویی بهره خواهد برد. توانایی این سامانه برای مشاهده کودک حبس شده درون خودرو از میان موانع مختلف در مقایسه با یک دوربین استاندارد به‌مراتب بهتر است.

علاوه بر این سخت‌افزار طراحی شده توسط شرکت تسلا قادر به تشخیص الگوهای تنفسی و حتی ضربان قلب است؛ بنابراین سامانه مذکور هنگام تشخیص یک کودک خردسال و متمایز نمودن وی از خرس عروسکی روی صندلی عقب خودرو دچار سردرگمی نخواهد شد.

پیشرفت‌های داخلی

بر اساس اظهارات شرکت تسلا استفاده از کیسه‌های هوای ایمن‌تر به تعیین دقیق تر اندازه و وزن سرنشینان خودرو کمک خواهد کرد. این موضوع امکان ارائه سیستمی قابل اطمینان‌تر از انواع فعلی (که شامل حسگرهای سنجش وزن داخل صندلی هستند) را فراهم می‌کند. بر اساس اطلاعات مندرج در درخواست ثبت شده توسط شرکت تسلا سیستم نظارتی مبتنی بر حسگر موج میلی‌متری در زمینه تشخیص شکستن شیشه خودرو توسط سارقان یا خردشدگی یکی از پنجره‌ها نسبت به سیستم‌های فعلی پیشرفته‌تر است.

بر اساس گزارش تسلا آمارهای رسمی نشان می‌دهند که در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ بیش از ۵۰ کودک پس از حبس شدن داخل خودروهای بسیار گرم جان خود را از دست دادند. فراموش کردن حضور کودک عامل بیش از نیمی از این حوادث بوده است.

در حال حاضر برای تائید احتمالی این درخواست یا موعد به‌کارگیری فناوری مذکور در خودروهای ساخت شرکت تسلا موتورز هیچ چارچوب زمانی مشخصی وجود ندارد. هم‌اکنون خودروهای تولید شده توسط این شرکت مجهز به سنسورهای متعددی هستند که برخی از آن‌ها امکانات ویژه‌ای از قبیل رانندگی خودکار را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.