یک کودک ده ساله در ایرلند، شمشیر قرن هجدهمی را کشف کرد!

267

یک شکارچی گنج ۱۰ ساله با یک ردیاب فلزی در ایرلند شمالی به شمشیری برخورد کرده‌ است که صدها سال قدمت دارد! فیونتان هیوز در حال حاضر این کشف تاریخی را تنها در اولین تلاش خود پیدا کرده ‌است. فیونتان، از دریللاژان در شهرستان  Tyrone Ulster، ماه گذشته هنگامی‌که این شمشیر را کشف کرد ، با پدرش پاول و پسرعموی داران همراه بود. درحالی‌که سعی می‌کرد روز تولدش یک ردیاب فلزی را امتحان کند، به ‌طور کلی جشن تولدش یک نوع متفاوت برگزار شد .

پس‌ازاین که یکی از اخباری را که اخبار بی‌بی‌سی به‌عنوان “جواهر”  پخش کرده بود را دید این تکه را  کشف می‌کند ، علامت سوم در ظاهر یک  اسلحه زنگ‌زده  است و یک فوت پایین‌تر از عمق زمین قرار دارد . این خروجی حاکی از آن است که  چندین   سلاح‌های قدیمی وجود دارد . عکس‌های این محصول را بررسی کرده‌اند تا سن آن‌ها مشخص شود. نظر آن‌ها چه بود؟ تخمین‌ها بین قرن‌های ۱۷ تا ۱۹ متغیر بود و  هجدهمی به‌عنوان یک کاندیدای احتمالی برای شمشیر یافت ‌شده توسط یابنده فلز دیده می‌شود.

فیلیپ اسپونر  فروشنده به Newsround گفت: “شمشیر از نوع  کمری  است که در سال‌های ۱۷۲۰ تا ۱۷۸۰ توسط افسران انگلیسی استفاده می‌شده است.

در همین حال، متخصصان هم‌کار مارک و دیوید هاوکینز به شرایط خشک و گل چسبیده به شمشیر اشاره می‌کنند. به گفته بی‌بی‌سی، آن‌ها معتقدند که گل زنگ‌زده ممکن است به‌راحتی شکل و اندازه همه‌چیز را بزرگ‌تر کند.

این برادران می‌افزایند: “ما فکر می‌کنیم به‌احتمال‌زیاد یک سبد انگلیسی پنهان‌شده ، با میله‌های مسطح و ظرف بزرگ مخصوص است – نمونه‌ای از انواع اولیه سبدها  است . پومل یک دستگیره گرد است که درانتهایان یک دسته قرار دارد. جزئیات این سلاح به موزه ملی نیویورک منتقل‌شده است، جایی که دکتر گریر رمزی، متصدی باستان‌شناسی قصد دارد به این سؤال پاسخ قطعی بدهد.

18th-Century-Sword3.jpg

Fionntan جوان پیش‌ازاین علاقه به تشخیص آنچه بی‌بی‌سی “ردیاب ” می‌نامد که کمی بیش شبیه یک “اسباب‌بازی” است را ابراز نموده بود . بنا بر گزارش‌ها، پل هیوز امیدوار است که شمشیر این خانواده چیزی بیش از یک‌تکه زنگ‌زده باشد و گفت که قصد دارد دوباره بیرون برود تا ببیند می‌تواند باقی وسایل با ارزش را دران مکان پیدا کند . Fionntan در مورد خودش  می‌گوید که در مورد این وضعیت بسیار هیجان‌زده است.

در یک تصادف عجیب، گزارش‌ها بیشتری در مورد یک فرد ۱۰ ساله دیگر رخدادهاست که اکتشاف انجام داده است. پاتریک هوپر از همپشایر ، از عصر برنز، “روبان طلایی” به دست اورده ‌است. این یافته‌ها به فاصله ۲ روز از هم رخ دادند . او هم مثل Fionntan در مزرعه‌ای با پدر خود مشغول کار بود . بااین‌حال این داستان شگفت‌انگیز به اینجا ختم نشد و پاتریک فکر می‌کرد که گنج او چیزی بیش از این است

18th-Century-Sword2.jpg

او به روزنامه دیلی تایمز می‌گوید: “به نظر من این‌یک کاغذ نازک بود” و من آن را در کیسه‌زباله گذاشتم و حتی به کسی چیزی نگفتم. آن شی‌ء غیرمعمول را در کیسه دیدم ، آن را خالی کردم  تا آنچه می‌درخشد  را بردارم . این پسر فاش می‌کند: من به همه دوستانم گفته بودم که یک گنج پیداکرده‌ام و همه آن‌ها فکر می‌کنند که این تجربه‌ای عالی است .

قدمت این طلا می‌تواند به‌اندازه ۵۰۰۰ سال و ارزش بالقوه آن هزار پوند باشد. تصمیم نهایی در مورد مبلغ توسط دادسرای دادگستری گرفته خواهد شد. بنا بر گزارش‌ها حتی ممکن است به موزه بریتانیا در لندن فروخته شود. پاتریک ۵۰٪ از درآمد حاصل از ان را دریافت خواهد کرد و نیمی دیگر به صاحب زمین تعلق می‌گیرد. این طلا از کجا یافت شد؟ این اطلاعات طبقه‌بندی می‌شوند، با سفر پاتریک و اندرو بخشی از کلوپ فلزیاب  Soil Searchers (جستجوگران خاک) در حال جستجو هستند  .

این فعالیت در سال‌های اخیر از طریق سایت اینترنتی تلویزیونی  “آشکارسازها ” که توسط مکنزی کروک نوشته و اجرا میشده افزایش یافت. این تیم شامل تیم‌های ردیابی فلزی مانند DMDC  )کلاب ردیابی فلز  ( و کوسه‌های خاکی (ردیابی فلز)  شناخته می‌شوند. این روند سرگرم‌کننده است ، گرچه نشان‌دهنده اشتیاق افراد برای زنده نگه‌داشتن تاریخ نیز بود. داستان کشف‌های  Fionntan و Patrick می‌توانست مستقیماً شبیه یکی از داستان آدم‌های شیاد باشد اما این بارگنج خیلی واقعی است …

منبع: سایت لست سکند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.