راهنمای خرید هاست مناسب از شرکت های ارائه دهنده خدمات میزبانی وب

238

وبمستر ها اصولا با این مشکل روبه رو هستند که چه نوع هاستی را تهیه کنند تا کیفیت کار خود را بالا ببرند ، پس نیاز به دانستن یک سری نکات اولیه نیز می باشد.

خرید هاست مناسب برای کسانی که به فکر طراحی و پیاده سازی سایت خود هستند موضوعی بسیار مهم و چالش برانگیز است . این که چه شرکت ارائه دهنده هاست را برای راه اندازی سایت خود انتخاب کنیم در بلند مدت می تواند بر موفقیت و یا شکست سایت ما تاثیر زیادی داشته باشد. در واقع خرید هاست مناسب می تواند به عنوان پایه و اساس شروع معرفی برند و کسب و کار خود در فضای گسترده اینترنت تلقی شود. اگر سرور و هاست نامناسب را انتخاب کنید ممکن است به طور بالقوه سبب شود هر چیزی که سالیان سال برای آن زحمت کشیده اید در کوتاه ترین زمان ممکن از بین برود.

این روزها انتخاب بین شرکت های میزبانی وب برای خرید هاست دشوار است ، به خصوص اینکه ما همیشه تحت تأثیر تبلیغات وسوسه انگیز به روش های مختلف هستیم. تبلیغاتی که شرکت های میزبانی وب به صورت هوشمندانه به آن می پردازند. در ادامه می خواهیم شما را با راهنمای خرید هاست مناسب و نکاتی که در این زمینه وجود دارد آشنا کنیم.

خرید هاست ویندوز یا هاست لینوکس، کدام یک برای من مناسب است؟

در هنگام خرید هاست مناسب باید مشخص کنیم که هاست ویندوز می خواهیم یا هاست لینوکس چون که با توجه به طراحی و برنامه نویسی سایت شما می توانید گزینه های مختلفی برای خرید در دسترس داشته باشید. همچنین هاست وردپرس یکی دیگر از انواع هاست هایی که است امروزه اکثر کسب و کارها نوپا و استارت آپ ها از آن برای راه اندازی کسب و کار خود بهره می گیرند. چون که این نوع از هاست ها از قیمت مناسب تری برخوردار بوده و برای سایت هایی که با سیستم مدیریت محتوا وردپرس طراحی شده اند بسیار مناسب است.

برای این که متوجه شوید که هاست ویندوز یا هاست لینوکس کدام یک مناسب کار شما است باید ببینید که زبان برنامه نویسی سایت شما چیست؟ و این که این دو هاست از نظر قیمتی هم با یکدیگر تفاوت هایی دارند و هاست های لینوکسی از نظر قیمت ارزان تر بوده و برای افرادی که می خواهند هزینه کمتری را برای خرید هاست بپردازند مناسب تر می باشد . معمولا سایت هایی که با زبان های برنامه نویسی Asp ، Asp.net نوشته می شوند نیاز است که هاست ویندوز برای آن ها تهیه شود و سایت هایی که در برنامه نویسی و کدنویسی آن ها از زبان های برنامه نویسی مانند php ، perl ، Python ، CGI و … استفاده شده است انتخاب اصلی هاست لینوکس می باشند.

هاست لینوکس یا ویندوز

نکاتی چند در خرید هاست مناسب

این راهنما که در ادامه مطلب آمده است به شما کمک می کند تا در خرید هاست مناسب تصمیم درست بگیرید و با ویژگی هایی که شرکت های میزبانی و ارائه دهنده خدمات هاست مانند هاست پرسرعت ، هاست سی پنل و هاست ایران ، هاست ویندوز ، هاست لینوکس و هاست وردپرس بیشتر آشنا شوید و انتخاب مناسب تری داشته باشید.

– قیمت

یک نکته بسیار مهم در هنگام انتخاب و خرید هاست ، قیمت است، اغلب مهم ترین نکته کلیدی به حساب می آید.. با این حال ، این عامل نباید تعیین کننده باشد. بعید است ارزان ترین هاست جزو بهترین هاست ها باشند.

– تخصص شرکت میزبان

شرکت های میزبانی زیادی وجود دارند که ممکن است گزینه مناسبی برای همه افراد نباشند. تعدادی از این شرکت ها انواع هاست هایی مانند هاست ویندوز ، هاست لینوکس و یا هاست وردپرس را با قیمت های به نسبت بالایی ارائه می دهند اما در عمل وقتی که این هاست ها را تهیه می کنیم می بینید که خدمات آنها آن چنان پیشرفته و حرفه ای که ادعا می کردند نیست. بنابراین در خرید هاست توصیه می شود که حتما به تخصص شرکت ها و مناطقی که تحت پوشش آن است توجه کنید.

– مشخصات فنی سایت شما

شما باید نگاهی به سایت خود بیندازید و بفهمید که چه می خواهید. اگر سایت با اسکریپت های سنگین و محتوای زیادی بارگذاری شده باشد ، ایده خوبی نیست که ارزان ترین طرح تعرفه را انتخاب کنید. تعرفه ارزان قیمت به سختی می تواند RAM مورد نیاز ، قدرت پردازنده و فضای دیسک کافی را برای سایت شما فراهم کند.

-پشتیبانی فنی

در خرید هاست این نکته، نکته بسیار مهمی است. تصور کنید بعد از گذشت مدت زمانی متوجه می شوید که سایت به دلایل ناشناخته ای کار نمی کند، در این زمان پشتیبانی فنی شرکت ارائه دهنده هاست و فضای میزبانی بسیار مهم است.

-تجهیزات شرکت

عملکرد سایت شما با عملکرد سخت افزار شرکت شما ارتباط نزدیک دارد. شما باید بدانید که از سخت افزارهای پیشرفته و مدرن در سرورهای شرکت ارائه دهند استفاده می شود تا در آینده مشکلی در اجرای سایت ایجاد نشود.

-نظرات مشتری

برای آشنایی با شرکت میزبان باید به بررسی نظرات مشتریان واقعی آن بپردازید. یافتن آنها در وبلاگ ها ، در سایت های رتبه بندی و انجمن های مختلف بسیار آسان است.

-کنترل پنل

برای سهولت انجام عملیات مختلف با سایت ، به یک کنترل پنل احتیاج دارید ، در غیر این صورت بدون تماس با پشتیبانی فنی نمی توانید ساده ترین کارها را انجام دهید. کنترل پنل های مختلفی برای انواع هاست ویندوز ، لینوکس و هاست وردپرس و … وجود دارد که معروف ترین و کاربردی ترین آن ها کنترل پنل هاست سی پنل است.

-مقیاس پذیری

شما همیشه باید در خرید هاست از یک شرکت ارائه دهنده خدمات میزبانی وب به آینده شرکت ارائه دهنده خدمات میزبانی توجه کنید. سایت شما به تدریج در حال توسعه است و به زودی طرح تعرفه انتخاب شده اولیه دیگر پاسخگوی نیازهای بیشتر نخواهد بود. شرکت ارائه دهند باید انتخاب گسترده ای از پنل های مختلف خود را در اختیار شما قرار دهد با تعرفه ای معقول و مناسب بتواند خیلی راحت و سریع پلن شما را گسترش دهد.

همانطور که در ابتدا هم بیان کردیم تعداد شرکت های ارائه دهنده خدمات میزبانی و هاست بسیار زیاد است. در این بین یکی از شرکت هایی که خدمات میزبانی با کیفیت و با قیمت مناسب را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد شرکت فراسو می باشد که برای خرید هاست مناسب می توانید به سایت این شرکت مراجعه کرده و با انواع پلن ها و خدماتی که در خصوص میزبانی وب سایت ها ارائه می دهد آشنا شوید:

https://www.faraso.org/

هاست

منبع: سایت نمناک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.