ناتوانی ان ویدیا برای رفع کمبود پردازنده‌های گرافیکی

213

جنسن هانگ مدیر عامل ان ویدیا می‌گوید تقاضای بازار برای برخی پردازنده‌های تولیدی این شرکت بیش از حد تصور ان ویدیا افزایش یافته و این شرکت با توجه به مشکلات بعد از شیوع ویروس کرونا نمی‌تواند برخی کمبودها را در این زمینه رفع کند.

از جمله پردازنده‌های گرافیکی ان ویدیا که کمبود آنها در بازار محسوس است، می‌توان به جی فورس سری آر تی ایکس ۳۰۸۰ و ۳۰۹۰ اشاره کرد. مدیر عامل ان ویدیا تصریح کرده که کمبود این پردازنده‌ها در سراسر سال ۲۰۲۰ ادامه می‌یابد و ان ویدیا فعلاً قادر به رفع این کمبود نیست.

با توجه به در پیش بودن فصل خرید تعطیلات کریسمس و افزایش فزاینده تقاضای بازار پیش بینی می‌شود که کمبود پردازنده‌های گرافیکی در ماه‌های آینده حتی محسوس‌تر و بیشتر باشد. پردازنده گرافیکی آر تی ایکس ۳۰۸۰ ان ویدیا فعلاً ۷۰۰ دلار قیمت دارد و بیم آن می‌رود تداوم کمبود باعث افزایش قیمت این پردازنده محبوب شود. همین مشکل در مورد سری ۳۰۹۰ هم وجود دارد.

ان ویدیا عرضه پردازنده سری آر تی ایکس ۳۰۷۰ را به تأخیر انداخته تا بتواند مشکل کمبود پردازنده‌های گرافیکی سری ۳۰۸۰ و ۳۰۹۰ را برطرف کند. قرار است آر تی ایکس ۳۰۷۰ با قیمت ۴۹۹ دلار به بازار بیاید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.