اخباراخبار فناوری جهان تغییر احتمالی جایگاه هواوی در بین تولیدکنندگان گوشی هوشمند در سال ۲۰۲۱

وبسایت Digitimes: در سال 2021 جایگاه هواوی به هفتمین تولیدکننده اسمارت‌فون در جهان تنزل خواهد یافت

927

فروش جهانی اسمارت‌فون پس از ثبت رکورد در ۳ سال متوالی (حد فاصل سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰) احتمالا امسال به لطف راه‌اندازی فعالانه شبکه‌های موبایلی نسل پنجم در سراسر دنیا روند روبه رشدی را تجربه خواهد کرد.

وبسایت Digitimes: در سال ۲۰۲۱ جایگاه هواوی به هفتمین تولیدکننده اسمارت‌فون در جهان تنزل خواهد یافت

بر اساس اعلام موسسه Digitimes Research میزان تقاضا برای اسمارت‌فون‌های ۵G طی ۵ سال آینده افزایش خواهد یافت. این پدیده مدیون افزایش تعداد شبکه‌های ۵G تجاری و گسترش حوزه پوشش‌دهی آن‌ها است. قیمت‌گذاری ارزان دستگاه‌های پایین‌رده ۵G در بازارهای نوظهور نیز به افزایش میزان فروش جهانی اسمارت‌فون‌ها کمک خواهد کرد. بر این اساس انتظار می‌رود که فروش جهانی اسمارت‌فون در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۵ به ترتیب از مرز ۱٫۵ و ۱٫۷ میلیارد دستگاه فراتر برود.

در سال ۲۰۲۱ شرکت‌های سامسونگ الکترونیکس و اپل قادر به تصاحب رتبه‌های اول و دوم در بازار جهانی اسمارت‌فون خواهند بود. برندهای اوپو، ویوو و شیائومی در رتبه‌های بعدی جای می‌گیرند. شرکت China’s Transsion که گوشی‌های پایین‌رده برندهای Tecno، Itel و Infinix را در مناطق آفریقا و جنوب آسیا به فروش می‌رساند؛ نیز در جایگاه ششم قرار خواهد گرفت. بر اساس پیش‌بینی موسسه Digitimes کمپانی هواوی به رتبه هفتم سقوط خواهد کرد. همچنین Digitimes Research پیش‌بینی می‌کند که فروش جهانی گوشی‌های ۵G در سال ۲۰۲۰ از مرز ۲۰۰ میلیون دستگاه فراتر رفته و در سال ۲۰۲۵ نیز از مرز ۱٫۲۲ میلیارد دستگاه تجاوز نماید.

شرکت‌های ژاپنی سونی و Kioxia تمایل خود برای کمک‌رسانی سریع به هواوی را ابراز نموده‌اند

شرایط ناشی از اعمال تحریم‌های فعالانه دولت آمریکا علیه هواوی نشان داد که محدودیت‌هایی از این‌دست هیچ‌گونه نتایج مثبتی نداشته و تبعات زیان‌بار آن‌ها صرفا گریبان‌گیر شرکت چینی نخواهند بود. برای مثال به لطف محدودیت‌های اخیرا اجرا شده شرکت‌های ژاپنی تامین‌کننده تراشه برای هواوی در معرض از دست دادن درآمد چند میلیارد دلاری قرار گرفته‌اند.

بر اساس آخرین اطلاعات به‌دست آمده شرکت‌های ژاپنی سونی و Kioxia به منظور جلوگیری از این زیان مالی درخواست صدور مجوز ادامه فعالیت تجاری با هواوی را به دولت آمریکا ارائه نموده‌اند. شایان به ذکر است که کمپانی اینتل پیش‌تر مجوز تامین تراشه‌های موردنیاز غول چینی را دریافت کرد.

اکنون بایستی یادآوری کرد که هواوی یکی از اصلی‌ترین شرکای سونی در زمینه سنسورهای دوربین به‌شمار می‌رود. کمپانی ژاپنی دیگر یعنی Kioxia نیز یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تراشه‌های حافظه فلش در جهان محسوب می‌شود. کیوکسیا یکی از شرکت‌های زیرمجموعه توشیبا هشدار داده که محدودیت تامین قطعات برای هواوی موجب عرضه بیش از اندازه کارت‌های حافظه خواهد شد. با توجه به ناپایداری شرایط کنونی کمپانی ژاپنی طرح‌های آماده و برنامه‌ریزی شده خود با ارزش چندین میلیارد دلار را به تعویق انداخته است.

در مقابل، تحریم‌های وضع شده علیه هواوی شرکت سونی را وادار کرد تا برنامه هزینه‌‌کرد خود طی ۳ سال پیش رو را تعدیل نماید؛ زیرا در حال حاضر کمپانی به‌دلیل ناتوانی در تامین حسگرهای دوربین موردنیاز هواوی با کسری بودجه چند میلیارد دلاری مواجه شده است. نکته جالب‌توجه اینکه کمپانی‌های سونی و کیوکسیا تنها شرکت‌هایی نیستند که نسبت به نجات کسب‌وکار هواوی تمایل نشان داده‌اند؛ چرا که اصلی‌ترین رقبای کمپانی چینی از جمله سامسونگ الکترونیکس نیز درخواست خود در این راستا را ثبت کرده‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.