گوشی هوشمند گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ معرفی شد

250

پیشرفته ترین عضو سری اس ۲۱ سامسونگ رونمایی شد.

محصولات سری اس سامسونگ حدود یک دهه است که در دنیای تکنولوژی حضور دارند، اما این بار قضیه تا حدودی متفاوت است و با محصولاتی جذاب تر از همیشه روبرو هستیم. نسخه اولترا محصولات سامسونگ همواره با مدل‌های معمولی تفاوت‌های اساسی داشته‌اند و این قضیه، این بار نیز مجددا تکرار شده است.

تقریبا کمی کمتر از یک سال پیش بود که سری اولترا سامسونگ، به دنیای تکنولوژی معرفی شد. یکی از بزرگ ترین تفاوت‌های نسخه اولترا با مدل پلاس، قوی تر بودن دوربین آن بوده است. این قضیه در سال جاری نیز همچنان صادق است، اما یک تغییر مهم دیگر نیز روی داده است.

گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ را می‌توان پیشرفته ترین مدل این سری به حساب آورد که یک خاصیت جدید را نیز با خود به همراه آورده است. همان طور که پیش تر اشاره کردیم، همه چیز به نمایشگر و دوربین برمی‌گردد.

صفحه نمایش ۶٫۸ اینچی AMOLED 2X گلکسی اس ۲۱ اولترا نسبت به نسل پیشین کمی کوچک‌تر شده است و حالا توسط Gorilla Glass Victus محافظت می‌شود. رزولوشن ۱۴۴۰p+ همچنان به قوت خود باقی مانده و این در حالی است که دو مدل دیگر، به رزولوشن ۱۰۸۰p+ تنزل درجه پیدا کرده‌اند.

این اولین نمایشگر سامسونگ است که در رزولوشن ۱۴۴۰p+ قادر است تا نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی را در اختیار کاربر قرار دهد. نرخ رفرش متغیر این صفحه نمایش قادر است تا در صورت نیاز، آن را تا ۱۰ هرتز نیز پایین آورد. به این ترتیب میزان مصرف شارژ باتری نیز تا حد چشمگیری کاهش پیدا می‌کند. همچنین با روشنایی ۱۵۰۰ نیتی، با روشن ترین نمایشگر سامسونگ روبرو خواهیم بود.

اما یکی از تغییرات بزرگ گلکسی اس ۲۱ اولترا، پشتیبانی آن از قلم اس پن یا سایر استایلوس‌هاست. از آن جا که این محصول مانند گلکسی نوت محفظه‌ای برای قرارگیری قلم به همراه ندارد، لذا انتخاب با شماست که قلمی بزرگ را تهیه کنید، یا قلمی کوچک را برای حمل آسان خریداری نمایید. قلم اس پن به شما این امکان را می‌دهد که در صورت لزوم به راحتی نوت برداری کنید یا ایده‌های خود را به صورت نقاشی، روی گلکسی اس ۲۱ اولترا ثبت و ضبط کنید.

به عنوان اولین تغییرات در حوزه دوربین می‌توانیم به دوگانه شدن لنز تله فوتو اشاره کنیم. لنز پریسکوپ به شما امکان زوم اپتیکال ۱۰ برابری یا زوم پیش فرض ۳ برابری را می‌دهد. سنسور اصلی این محصول نیز امکان زوم ۱ تا سه برابری دیجیتالی، بدون افت کیفیت را در اختیار شما می‌گذارد.

دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی گلکسی اس ۲۱ اولترا با بهبودهایی روبرو شده است. سامسونگ نام این سنسور را Bright Night گذاشته است که به کمک آن، عکاسی در شرایط نوری کم به طرز شگفت انگیزی بهبود خواهد یافت. اگر مایل به شکار تصاویر بهتری نیز باشید، می‌توانید از تنظیمات دستی آن استفاده نمایید.

گلکسی اس ۲۱ اولترا، اولین محصول سامسونگ خواهد بود که نرخ فریم ۶۰fps در رزولوشن ۴K برای تمامی لنزها، از جمله لنز ۴۰ مگاپیسکلی سلفی، لنز ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید و دو لنز تله فوتو را برای کاربران به ارمغان آورده است.

حالا به سراغ یکی از تغییرات کوچک، اما مهم گلکسی اس ۲۱ اولترا می‌رویم. این محصول از Wi-Fi 6E پشتیبانی می‌کند که پهنای باند بالا با حداقل تأخیر ممکن را در اختیار کاربر می‌گذارد.

باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی آن، با همان ظرفیت سال گذشته همراه خواهد بود که از شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند و تنها در ۳۰ دقیقه، ۵۰ درصد شارژ می‌شود. متأسفانه مانند آیفون‌های ۲۰۲۰، خبری از آداپتور شارژر درون جعبه نیست! اما یک نکته مثبت این است که امکان استفاده از تمامی شارژرها (مدل‌های PPS) فراهم خواهد بود.

گلکسی اس ۲۱ اولترا با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایتی به عنوان مدل پایه عرضه می‌شود. اما مدل‌های ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی نیز برای علاقمندان به ظرفیت‌های بالاتر در نظر گرفته شده است.

در مورد رم دستگاه، باید بگوییم که نسخه پایه آن با ۱۲ گیگابایت رم همراه خواهد بود که در صورت تمایل، می‌توانید نسخه ۱۶ گیگابایتی را سفارش دهید.

سامسونگ این بار نیز تصمیم گرفته است تا گلکسی اس ۲۱ اولترا را در دو نسخه مستقل، یکی با تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ و دیگری با پردازنده اگزینوس ۲۱۰۰ طراحی و تولید نماید. البته بد نیست بدانید که در این زمینه، شما اختیاری نخواهید داشت و همه چیز، به منطقه و محل سکونت شما برمی‌گردد. مانند همیشه، ساکنین آمریکای شمالی نسخه اسنپدراگون را در اختیار خواهند داشت و اهالی اروپا و کشور هند، قادر به خرید نسخه اگزینوس خواهند بود.

گلکسی اس ۲۱ اولترا به صورت پیش فرض به یازدهمین نسخه از سیستم عامل اندروید به همراه رابط کاربری One UI 3.5 مجهز است.

گلکسی اس ۲۱ اولترا ۵G با قیمت ۱۲۵۰ یورو (۱۱۵۰ پوند) برای مدل پایه با ۱۲ گیگابایت رم و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی همراه خواهد بود. به این ترتیب شاهد کاهش قیمت ۱۰۰ یورویی یا ۵۰ پوندی نسبت به گلکسی اس ۲۰ اولترا هستیم. متأسفانه نسخه ۲۰۲۱ اسمارت فون‌های سری اس سامسونگ حاوی مدل ۴G نیستند.

این محصول از ۲۹ ژانویه مصادف با دهم بهمن ماه در فروشگاه‌ها در دسترس خریداران خواهد بود. اما افرادی که در طرح پیش فروش آن شرکت کنند، مطمئنا زودتر به گلکسی اس ۲۱ اولترا دسترسی خواهند داشت. اگر چنین حرکتی را انجام دهید، هدفون گلکسی بادز پرو جدید و محصول تازه سامسونگ با نام اسمارت تگ نیز به صورت رایگان، در اختیار شما قرار می‌گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.