آشنایی با کفپوش ال وی تی و مزایای استفاده از آن

351

کفپوش ال وی تی (LVT)، کفپوشی مقاوم در برابر رطوبت و خط و خش است، که علاوه بر زیبایی جذابی که دارد می توان از آن به عنوان دیوارپوش نیز استفاده نمود.

کفپوش جزء المان های بسیار مهم هر خانه محسوب که هنگام انتخاب آن باید وسواس زیادی به خرج داد. برای هر کسی با هر سلیقه کف پوش های متفاوتی وجود دارد و تنوعی که در بازار این محصول هست موجب شده هر کسی بتواند کفپوش مورد نظر خود را بسته به ویژگی های آن انتخاب کند. اما در مورد کفپوش ها هم مانند هر محصول دیگری روز به روز تغییرات وجود دارد و هر چه جلو تر می رویم محصولات جدید تری به بازار عرضه می گردد که معمولا در طراحی این محصولات جدید سعی شده نواقص محصولات قبلی بر طرف گردد. به طور کلی کف پوش ها انواع گوناگون و زیادی دارند. سنگ، سرامیک، پارکت و پی وی سی و… که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارا می باشند و بر حسب اولویت انتخاب می شوند.

6918

کفپوش ال وی تی چیست؟

این کف پوش ها مصنوعی هستند و ماده تشکیل دهنده آن ها وینیل است. از کفپوش های ال وی تی چه در خانه ها و منازل مسکونی و چه در ادارات و کارخانه ها استفاده می شود و به همین دلیل می توان گفت کاربرد های شان بسیار زیاد است. یک ویژگی کفپوش ال وی تی این است که می توان از آن علاوه بر کف، به عنوان دیوارپوش هم استفاده کرد. کف پوش های ال وی تی مصنوعی هستند و همین ویژگی سبب شده که بتوان آن ها را در رنگ های متنوع و زیادی تولید کرد که این یک مزیت مهم به حساب می آید. هنگام استفاده از سنگ های طبیعی، کف پوش های چوبی و یا حتی سرامیک ها معمولا این مشکل وجود دارد که تنوع رنگ پایین است و لذا ایجاد هماهنگی اندکی مشکل تر خواهد بود. خوشبختانه کفپوش های ال وی تی این مشکل را برطرف کرده اند و امکان استفاده از آن ها در فضا هایی با دکوراسیون های متفاوت و رنگی وجود دارد.

6919

مزیت های استفاده از کفپوش ال وی تی

خاصیت ضد آب بودن

این ویژگی برای خانه هایی که فرزندان خردسال دارند بسیار با اهمیت است. برای خیلی از افراد نریختن آب روی کفپوش هایی که در برابر آب مقاوم نیستند یک دردسر بزرگ به حساب می آید. اما کفپوش های ال وی تی به طور کامل ضد آب هستند و در نتیجه شما می توانید علاوه بر فضای اتاق نشیمن و یا اتاق خواب ها حتی برای پوشاندن کف آشپزخانه هم از کفپوش ال وی تی با خیال آسوده استفاده کنید.

مقاومت بالا در برابر رطوبت

در مقابل دیگر محصولاتی که در ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند کفپوش های ال وی تی مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت دارند که همین خاصیت باعث می شود که طول عمر بالا تری هم داشته باشند. برای فضا های مرطوب می توانید به راحتی از این محصول استفاده کنید و نگران نفوذ آب نباشید.

مقاومت بالا در برابر خط و خش

کفپوش ها مدام در معرض رفت و آمد اعضای خانواده هستند، البته در اماکن عمومی که خیلی بیش تر از خانه، به همین دلیل مهم است که به راحتی خراشیده نشوند چون در این حالت به سرعت زیبایی خود را از دست می دهند. خوشبختانه کفپوش ال وی تی مقاومت خوبی در برابر خراش دارد.

6920

نصب اولیه و تعمیر آسان

برای نصب کفپوش های ال وی تی نیاز به ابزار آلات خاص و پیچیده نیست. علاوه بر آن، برای نصب این محصول مدت زمان کوتاهی هم نیاز است. پس همین طراحان را ترغیب می کند به استفاده از این متریال چرا که به راحتی می توانند در مدت زمان کوتاهی یکی از بهترین کفپوش ها را نصب کنند. در آینده هم اگر قسمتی از کفپوش ال وی تی آسیب ببیند می توان به راحتی برش داد و بخش مورد نظر را جدا کرد. شیوه نصب و تعمیر نسبت به کف پوش های دیگر نظیر سنگ و سرامیک بسیار ساده است.

نرمی و راحتی کفپوش ها

راه رفتن روی کفپوش ال وی تی به مراتب راحت تر از سنگ و سرامیک است. فراموش نکنید برای خانه هایی که کودک خردسال دارند و امکان زمین خوردن آن ها وجود دارد داشتن کف پوشی نرم بسیار مهم است.

معایب کفپوش LVT

در کنار همه مزایایی که برای کف پوش های مورد بحث مطرح کردیم، معایبی هم وجود دراد که باعث می شود خیلی از افراد از انتخاب کفپوش ال وی تی منصرف شوند.

صرف هزینه زیاد

این محصول به نسبت انواع دیگر  معمولا دارای قیمت بالا تری می باشد و در نتیجه اجرای آن ها به صرف هزینه بیشتری نیاز دارد، پس طبیعی است که خیلی ها آن را نپسندند.

زیبایی و جلوه

نمایی که کفپوش های ال وی تی دارند در مقایسه با متریال طبیعی کمتر است و این بدیهی است چون این محصول مصنوعی می باشد.

6921

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.