دکوراسیون سنتی، خلاقیت در خانه

340

دکوراسیون سنتی زمانی ایجاد می‌شود که برای طراحی دکور و چیدمان منزل از قابلیت‌ها و المان‌های طراحی و چیدمان گذشتگان استفاده کنید. این نوع دکوراسیون یک نوستالژی زنده است که علاوه بر ایجاد فضایی زیبا، باعث می‌شود حال و هوای گذشتگان در فضای منزل احیا شود.

استفاده از وسایل چوبی و عتیقه

یکی از ایده‌های ایجاد دکور سنتی استفاده از چوب، وسایل قدیمی و عتیقه است. انتخاب دقیق هر کدام از وسایل می‌تواند بیننده را به خاطرات خاص گذشته ببرد. معمولا تم رنگی به کار گرفته شده برای طراحی سنتی رنگ زرشکی به همراه قهوه‌ای چوب است.

استفاده از دکوراسیون سنتی بدون مبل

از دیگر ایده‌های طراحی دکوراسیون به سبک سنتی ایجاد نشیمن زمینی است. استفاده از این ایده در طراحی دکوراسیون داخلی پذیرایی ایرانی فراوان استفاده می‌شود. برای این کار از کوسن‌های بزرگ و پشتی با طرح ایرانی استفاده می‌شود. شاید بد نباشد بدانید که رنگ اصلی فضای دکوراسیون سنتی قرمز است. رنگ قرمز نماد اصالت و طراحی سنتی است.

استفاده از صنایع‌دستی

یکی از ایده‌های طراحی دکوراسیون سنتی استفاده از صنایع‌دستی به عنوان رو دیواری و زیراندازهای دستبافت است. برای رسیدن به دکوراسیون دلخواه خود احتیاجی به صرف هزینه‌های بالا نخواهید داشت. طراحی سنتی از دیدگاه برخی افراد استفاده از تخت و مبلمان چوبی به همراه کوسن‌های رنگی است. اما از دید افراد دیگر طراحی سنتی استفاده از صنایع‌دستی مختلف است.

رنگ در دکوراسیون سنتی

رنگ غالب در دکوراسیون ایرانی، رنگ فیروزه ای، زرشکی، قهوه ای و سبز یشمی است. این رنگ‌ها به عنوان مکمل یکدیگر ترکیب رنگ فوق العاده‌ای را در فضا ایجاد خواهند کرد. البته بهتر است از رنگ‌های زرشکی و قهوه‌ای در مبلمان و فرش استفاده شود. برای ایجاد تضاد در دکوراسیون سنتی، می‌توان پرنده‌های سفالی به رنگ آبی فیروزه‌ای را به کار برد.

استفاده از کرسی

از دیگر پیشنهادات برای این سبک طراحی داخلی استفاده از کرسی است. می‌توان گفت حس نوستالژی دوران کودکی را زنده خواهد کرد. استفاده از گرمای وصف نشدنی کرسی در سرمای زمستان یک ایده عالی محسوب می‌شود.

منبع: سایت دلتا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.