ضرورت مانع زدایی از استارت اپها در سال جدید

221

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران تاکید کرد: در سال جدید باید موانع از سر راه استارت اپها برطرف شوند.

به گزارش پایگاه علمی خبری کمکیم ما به نقل از خبرنگار مهر، عباس زارعی هنزکی امروز در مراسم بازدید معاون علمی و فناوری از پارک علم و فناوی دانشگاه تهران در جمع خبرنگاران گفت: امروز پروژه‌هایی که از سالهای گذشته شروع به کار کردند و به نتیجه رسیدند با حضور معاون علمی افتتاح شدند.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران افزود: یک سری از پروژه‌ها نیز در حال اجرا هستند که امروز در شهر دانش دانشگاه تهران بازدید می‌شوند.

وی با اشاره به شعار سال گفت: آنچه که به عنوان مانع زدایی برای پارک‌ها به شمار می‌رود قوانین و ایجاد قوانین جدید است؛ پارک‌های علم و فناوری مشمول قوانین مناطق آزاد هستند به این معنا که پارک‌های علم و فناوری به مراکزی متصل شدند که هر تغییراتی که در این مناطق صورت بگیرد در پارک‌های علم و فناوری اعمال می‌شود.

وی ادامه داد: این یک مشکل است. از این رو باید مستقل از این مناطق باشیم.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران تصریح کرد: ما در زمینه دولت الکترونیک نیاز داریم که آموزش بیشتری داشته باشیم تا به شرکتهای کوچک کمک کنیم. این شرکتها در مواردی مشکلاتی دارند که می‌توان آنها را رفع کرد بدون اینکه چالش‌های جدیدی برای آنها ایجاد شود.

به گفته زارعی، ما با ایجاد کریدوری در پارک، راهکارهای مانع زدایی را ارائه می‌دهیم تا در راستای افزایش تولید و توانمندسازی آنها اقداماتی داشته باشیم.

وی با اشاره به مرکز نوآوری اینترنت اشیا گفت: این مرکز نوآوری ظرفیت استقرار حدود ۱۰ استارت آپ را دارد که ۶ استارت آپ اکنون در آن مستقر است.

زارعی گفت: در مرکز نوآوری روانشناسی نیز یک شتابدهنده تخصصی در این حوزه اقدام به جذب استارت آپ می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.