بازسازی خانه های قدیمی با کناف؛ خیلی سریع به‌روز شوید!

268

در این مطلب می‌خواهیم یک روش مناسب، سریع و ارزشمند برای بازسازی خانه های قدیمی معرفی کنیم که تغییرات چشمگیری به منزل‌تان خواهد داد. آیا با کناف آشنایی دارید؟ گاهی تصورات اشتباهی درباره کناف وجود دارد؛ مثلا بعضی‌ها آن را فقط نوعی سقف کاذب می‌دانند، درحالی‌که کناف به‌عنوان یکی از جدیدترین مصالح سبک صنعت ساختمان، کاربردهای بسیار گسترده‌‌تری دارد. حالا سوال اصلی این است: کاربرد کناف در بازسازی خانه چیست؟

بازسازی دیوار خانه با کناف

یکی از کاربردهای اصلی کناف بازسازی دیوارهای قدیمی است؛ یعنی می‌توانید از دیوارهای پوششی کناف برای تکمیل نازک‌کاری به‌جای گچ‌وخاک استفاده کنید. چرا؟ این کار چه مزیت‌هایی دارد؟

بازسازی خانه های قدیمی با کناف

  • اول اینکه می‌توانید خیلی سریع و بی‌دردسر از یک دیوار کهنه‌ رطوبت‌زده به یک دیوار تمیز و یکدست برسید. در روش سنتی، این کار زمان‌بر است و کثیف‌کاری دارد.
  • دوم اینکه با استفاده از کناف این امکان را دارید که ایده‌ها و طراحی‌های متنوع و خلاقانه‌ای بر روی دیوار اجرا کنید. این کار به روش سنتی با محدودیت‌هایی همراه است و دردسر دارد.
  • سوم اینکه دیوار پوششی کناف نوعی عایق صوتی حرارتی نیز محسوب می‌شود.
دیوار پوششی کناف در دو حالت بدون سازه و با زیرسازی فلزی انجام می‌شود. کارشناسان با توجه به نوع استفاده و نیاز هر پروژه، از یکی از این دو حالت استفاده می‌کنند.

خلق فضاهای جدید در بازسازی خانه های قدیمی

بازسازی خانه های قدیمی با کناف

یکی دیگر از کاربردهای کناف در بازسازی خانه، استفاده از آن به‌صورت دیوار جداکننده است. چطور؟

شاید در طول پروژه بازسازی خانه بخواهید تغییری در نقشه آن ایجاد کنید، مثلا:

  • خانه دوخوابه خود را تبدیل به سه‌خوابه کنید؛
  • یک دیوار جداکننده بین راهرو ورودی و آشپزخانه تعبیه کنید؛
  • ورودی سرویس‌بهداشتی را به‌وسیله یک دیوار دکوراتیو از فضای پذیرایی جدا کنید.

در چنین مواردی، کناف بهترین گزینه است. با استفاده از این سیستم می‌توانید هر جای ساختمان که لازم بود یک دیوار غیر باربر اضافه کنید و از طراحی داخلی جدیدتان لذت ببرید.

اما چرا؟ این کار چه مزیتی نسبت به تیغه‌چینی معمولی دارد؟

  • همان طور که قبلا هم اشاره کردیم، فضای خالی داخل دیوار جداکننده کناف، امکان استفاده از انواع عایق حرارتی و صوتی را فراهم می‌کند؛
  • می‌توانید تأسیسات الکتریکی و مکانیکی را نیز به‌راحتی از این فضای خالی عبور دهید؛
  • می‌توانید دیوار کناف با فرم‌های خلاقانه طراحی کنید، مثلا دیوار جداکننده به شکل کتابخانه، دیوار دکوراتیو کناف یا طراحی دیوار با اشکال هندسی توپُر و توخالی که کاربرد دکوراتیو دارند؛

  • با توجه به امکان عبور تأسیسات می‌توانید به فکر نورپردازی کناف هم باشید؛
  • می‌توانید با توجه به نیازتان جایی نیز برای کلیدها و پریزها در نظر بگیرید؛
  • از نظر قابلیت رنگ‌آمیزی، کاشی‌کاری، نصب کاغذدیواری یا هر نوع پوشش نهایی دیگر هم که هیچ محدودیتی ندارید؛
  • اجرای کناف با سرعت بیشتری نسبت به تیغه‌چینی انجام می‌گیرد؛
  • دورریز مصالح نیز در این روش خیلی کم‌تر است.
ممکن است فکر کنید که خب همه این کارها در هر صورت امکان‌پذیر است و شاید به کناف احتیاجی نباشد. بله، اما نه به این سرعت، نه به این کیفیت و نه به این تروتمیزی!

بازسازی ستون خانه

یکی از اجزای بسیاری از خانه‌های قدیمی، ستون‌هاست که اغلب هم قابل‌حذف نیستند! پس نوسازی آنها در بازسازی خانه های قدیمی ضروری به نظر می‌رسد. کناف‌کاری روی ستون، این امکان را فراهم می‌کند تا طراحی‌های متنوعی برای ستون داشته باشید و از امکان نورپردازی بر روی آن نیز بهره‌مند شوید.

اگر به‌دنبال تغییرات چشمگیر در طراحی داخلی خانه هستید، مطمئنا یکی از جدیدترین روش‌های بازسازی خانه قدیمی و مدرن کردن آنها کناف است.

بازسازی سقف خانه با کناف

طراحی سقف در بازسازی خانه های قدیمی یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین بخش‌های بازسازی خانه است، چون هم خیلی به چشم می‌آید، هم از نظر تأمین نور محیطیِ خانه اهمیت زیادی دارد.

ارتفاع کناف، سبک طراحی و نوع نورپردازی در اجرای سقف کناف اهمیت زیادی دارد. بسیار مهم است که قبل از بازسازی سقف خانه با کناف، ابتدا حسابی با طراح‌تان روی کاغذ وقت بگذارید و ایده‌هایتان در مورد طراحی سقف را نهایی کنید: از نمای ظاهری سقف گرفته تا محل دقیق لامپ‌ها (شامل هالوژن‌ها، نورمخفی و…) و در نهایت هم رنگ‌آمیزی، پتینه‌کاری، کاغذدیواری و… که جلوه‌ بصری خانه را چندبرابر می‌کند.

ما پیشنهاد می‌کنیم که برای بازسازی سقف خانه‌ حتما از کناف استفاده کنید، چون:

  • سبک است و در مقابل زلزله ایمنی بیشتری دارد؛
  • انعطاف‌پذیری زیادی از نظر طراحی و اجرا دارد؛
  • بازسازی سقف خانه با کناف خیلی سریع است و به‌راحتی قابل اجراست؛
  • هزینه‌ای که می‌کنید واقعا ارزشش را دارد.

حرف آخر

در بازسازی خانه های قدیمی و به‌روز کردن آنها، کناف‌کاری بهترین روش برای کارهای مربوط به طراحی داخلی است. استفاده از کناف‌کاری تقریبا پای ثابت پروژه‌های بازسازی خانه های قدیمی است. از بازسازی خانه های کوچک گرفته تا بازسازی خانه‌های متراژ بالا! البته که کاربرد کناف فقط به بازسازی خانه های قدیمی محدود نمی‌شود. نظر شما چیست؟ آیا تاکنون از کناف برای بازسازی سقف یا دیوار خانه استفاده کرده‌اید؟

منبع: سایت چطور

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.