هواوی تا سال ۲۰۳۰ شبکه‌های اینترنت فوق سریع نسل ششم راه اندازی می‌کند

189

در حالی که بسیاری از کشورهای جهان هنوز در حال راه اندازی شبکه های اینترنت ۵جی هستند، شرکت هواوی Huawei، غول فناوری چین، از برنامه خود برای راه اندازی جانشین سریع تر این فناوری یعنی اینترنت نسل ششم (۶G) خبر داد.

به گزارش پایگاه علمی خبری کمکیم ما به نقل از خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، در حالی که بسیاری از کشورهای جهان هنوز در حال راه اندازی شبکه های اینترنت ۵جی هستند، شرکت هواوی Huawei، غول فناوری چین، از برنامه خود برای راه اندازی جانشین سریع تر این فناوری یعنی اینترنت نسل ششم خبر داد.

بر اساس گزارش یک رسانه چینی، این برنامه توسط  شو ژیجون، رئیس دوره ای این شرکت، در کنفرانسی در اوایل هفته جاری میلادی در شنزن فاش شد.

این مقام مسئول گفت: شبکه های نسل ۶جی در کمتر از ۱۰ سال دیگر تا سال ۲۰۳۰ به بازار معرفی می شوند.

شرکت هواوی همچنین وعده داد که در آینده نزدیک گزارشی منتشر خواهد کرد که در آن چشم انداز خود را برای توسعه شبکه های اینترنت نسل آینده توضیح دهد.

در حالی که جزئیات مربوط به این فناوری کم است، شبکه خبری CGTN چین گزارش داد که اینترنت نسل ششم ممکن است ۵۰ برابر سریعتر از نسل پنجم باشند.

با توجه به اینکه شبکه های ۵جی در شرایط ایده آل امکان انتقال حداکثر ۲۰ گیگابایت در ثانیه را دارند، ممکن است سرعت جانشین آن به ۱۰۰۰ گیگابیت در ثانیه برسد.

بر اساس این گزارش، درحالی که این فناوری قطعاً کاربران را قادر می سازد از برنامه ها گرفته تا فیلمها را سریعتر بارگیری کنند، همچنین باعث می شود کاربران در حرکت با سرعت های بالا مثلاً در هواپیما از اینترنت استفاده کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.