بادیگارد اشرف غنی دست به افشاگری زد

123

سرتیپ پیراز عطا شریفی بادیگار سابق اشرف غنی طی مصاحبه ای افشا کرد که رییس جمهوری سابق افغانستان با میلیون ها دلار از افغانستان فرار کرده است.

عطا شریفی که خود هم اکنون تحت تعقیب طالبان است و برای سر وی یک میلیون افغان جایزه تعیین شده است، ادعا کرد که شواهد و مدارک دوربین مدار بسته کاخ ریاست جمهوری را برای اثبات ادعاهای خود دارد اما اگر بتواند فرار کند شواهد را به اشتراک می گذارد.

شریفی در توضیح شبی که اشرف غنی از افغانستان فرار می کرد، گفت: صدها میلیون، شاید میلیاردها دلار در کیسه های بزرگ به همراه اشرف غنی بود.

وی در ادامه افزود: این پول ها قرار بود برای بازار مبادلات ارزی باشد، هر پنجشنبه، دلارها برای این منظور به کاخ ریاست جمهوری آورده می شدند.

بادیگارد اشرف غنی تاکید کرد که من هرگز فکر نمی کردم که او این کار را انجام دهد. اما شواهدی در اختیار دارم که وقتی در یک مکان امن باشم به اشتراک خواهم گذاشت.

افشاگری عطا شریفی در حالی مطرح می شود که جان سوپکو بازرس ویژه ایالات متحده برای بازسازی افغانستان هفته گذشته اعلام کرد که دفتر وی ادعاهایی مبنی بر این‌که اشرف غنی رئیس جمهوری پیشین افغانستان را که هنگام خروج از کشور میلیون ها دلار با خود خارج کرده است،  ، بررسی می کند.

اگرچه اشرف غنی بعد از خروج از افغانستان در بیانیه ای ادعاها در مورد به همراه داشتن میلیون ها دلار در هنگام ترک افغانستان را رد کرد، اما گمانه زنی ها در مورد این موضوع همچنان پابرجاست و کنگره آمریکا از تیم سوپکو خواست تا به این موضوع بپردازد.

در همین مورد جان سوپکو بازرس ویژه ایالات متحده برای بازسازی افغانستان به مجلس نمایندگان آمریکا گفت: ما هنوز آن را ثابت نکرده ایم اما در حال بررسی آن هستیم در واقع کمیته نظارت و اصلاحات دولت از ما خواسته است که این موضوع را بررسی کنیم.

آمریکا در حالی به موضوع خروج میلیون ها دلار از افغانستان می پردازد که غنی پس از ترک کابل در بیانیه ای در مورد اتهامات اختلاس و خروج مقادیر زیادی پول از کشور اعلام کرد: انتشار اخباری که من با پول زیادی از کشور خارج شده ام کاملاً بی اساس است. این حرف ها دروغ است شما می توانید این را با گمرکات امارات متحده عربی تأیید کنید. من حتی وقت نکردم کفش هایم را عوض کنم. سرویس امنیت کاخ ریاست جمهوری از من خواست که آنجا را سریع ترک کنم زیرا یک اتفاق قریب الوقوع وجود دارد من را به عنوان رئیس دولت تهدید می کند.

غنی در ادامه تاکید کرد که هدف نهایی از خروج ناگهانی از افغانستان و تسلیم شدن در برابر طالبان جلوگیری از خونریزی در افغانستان بوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.