هابل به زندگی بازگشت

112

به گزارش ایسنا و به نقل از  اسپیس، گروه هابل ناسا “طیف نگار عکاسی تلسکوپ فضایی” را روز دوشنبه ششم دسامبر بازیابی کردند و این آژانس فضایی در روز سه‌شنبه خبر از احیای کامل این تلسکوپ داد.

ناسا در بیانیه‌ای نوشت: تیم هابل تلاش می‌کند که با ایجاد و آزمایش تغییراتی بر تجهیزات نرم‌افزاری این تلسکوپ آن را به گونه‌ای تنظیم کنند که حتی اگر دچار خطای همگام‌سازی در آینده شد بتواند به فعالیت‌های علمی خود ادامه دهد.

در اواخر ماه اکتبر، هابل دچار خطایی در همگام‌سازی ارتباطات داخلی خود شد. این موضوع باعث خاموش شدن هر چهار سیستم علمی آن شد. اولین سیستمی که دوباره روشن شد دوربین پیشرفته نقشه‌برداری آن بود که در روز هفتم نوامبر فعالیت خود را از سر گرفت. در حالی که سایر تجهیزات آن در حالت “ایمن” باقی مانده بودند.

محققان در تلاشتند تا از بروز چنین مشکلاتی در آینده جلوگیری کنند و اولین تغییری که در این جهت انجام خواهد گرفت به روزرسانی نرم‌افزاری است که قرار است اواسط ماه دسامبر بر روی “طیف‌نگار کیهانی”(Cosmic Origins Spectrograph) آن انجام شود. یکی دیگر از تجهیزات هابل نیز طی ماه‌های بعد به‌روز رسانی می‌شود.

هابل به زودی میزبان مهمانی جدید در فضا خواهد بود. تلسکوپ فضایی جیمز وب به زودی به فضا پرتاب می‌شود. “وب” پروژه مشترک ناسا، آژانس فضایی اروپا و آژانس فضایی کانادا است. این تلسکوپ فضا را در نور فروسرخ رصد می‌کند و می‌تواند به مشاهده اجرامی که برای هابل دشوار است بپردازد.

پرتاب این تلسکوپ برای روز یکم دی ماه برنامه‌ریزی شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.