ایجاد فرصت شغلی برای تعدادی از زنان سرپرست خانوار

89

به گزارش خبرگزاری مهر، سمیه رحمانی بانوی کارآفرینی است که با پشتکار فراوان علاوه بر درآمدزایی برای خود، توانسته برای ۳۰ نفر از زنان سرپرست خانوار به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال‌زایی کند.

این مددجوی خوش‌فکر کمیته امداد درباره فعالیت‌های خود می‌گوید: پیش از شروع به کار خیاطی، شرایط سختی در زندگی داشتم اما از سال ۹۳ با دریافت مرحله نخست تسهیلات اشتغال از کمیته امداد توانستم با خرید ۲ عدد چرخ خیاطی، کارگاه کوچکی در منزل برپا کنم.

وی می‌افزاید: از آنجا که چرخ‌ها را با تسهیلات کمیته امداد و به صورت اقساطی خریداری کرده بودم، می‌توانم بگویم که کارآفرینی را از زیر صفر آغاز کردم و با کمک ۲ نفر از بانوان موفق شدم تولیدات خود را گسترش دهم.

رحمانی در ادامه بیان می‌کند: با وجود مشکلات مالی اما سخت تلاش می‌کردم تا کارم را توسعه دهم. اغراق نیست اگر بگویم از ساعت ۶ صبح تا ۲ نیمه شب مشغول خیاطی در کارگاه بودم به این امید که تولیداتم را بالا ببرم و به سودهی و تجاری‌سازی محصولاتم برسم.

این بانوی کارآفرین می‌گوید: با سخت‌کوشی بسیار، موفق شدم کارم را گسترش دهم تا جایی که دیگر با ۲ عدد چرخ نمی‌توانستم به همه درخواست‌ها و سفارش‌ها پاسخ دهم. بنابراین دوباره تقاضای دریافت وام از کمیته امداد را مطرح کردم که پس از بازدید از کارگاه توسط کارشناسان این نهاد، با درخواست من موافقت شد.

وی می‌افزاید: این بار توانستم علاوه بر افزایش تعداد چرخ‌های خیاطی، کارگاهم را توسعه دهم و به شرایطی برسم که ۱۸ نفر از بانوان به صورت مستقیم در کارگاه مشغول فعالیت شدند و برای ۱۲ نفر نیز به صورت غیرمستقیم شغل و درآمد ایجاد شد.

این مددجوی خوش‌فکر کمیته امداد با بیان اینکه در حال حاضر میانگین تولید ماهیانه کارگاه خیاطی به ۱۲ هزار کالا رسیده، معتقد است: در این مسیر که با یاری خداوند به خودکفایی من منجر شد، بیش از همه مدیون خدمات کمیته امداد هستم و امیدوارم خیران و مردم نیکوکار با حمایت از تولید ملی، از محصولات کارگاه‌های کوچک و صنایع خرد پشتیبانی کنند.

وی می‌گوید: به نظر من زنان ایرانی توان بالایی دارند و کافی است اراده خود را جزم کنند تا بتوانند از ظرفیت‌های خود برای درآمدزایی بهره ببرند و مطمئن باشند که در این مسیر کمیته امداد از آنان حمایت خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، فعالیت‌های اشتغال و توانمندسازی مددجویان در کمیته امداد در دو قالب هدایت و راهبری شغلی انجام می‌شود.

در الگوی راهبری شغلی، ایجاد اشتغال و کسب درآمد، با استفاده از ظرفیت کارآفرینان حرفه‌ای و فعالان موفق اقتصادی، برای مددجویان مورد حمایت اتفاق می‌افتد.

در طرح هدایت شغلی، مددجویان مستعدی که توانایی راه‌اندازی کسب و کار را دارند، با بهره‌مندی از خدمات مشاوره و هدایت شغلی کارشناسان اشتغال امداد و دریافت تسهیلات، می‌توانند شغل متناسب با توانایی‌ها و استعدادشان را اجرا کنند.

پرداخت تسهیلات اشتغال، کاریابی، نظارت فنی و تخصصی و کمک به بازاریابی و فروش از جمله خدماتی است که در هر دو طرح به مددجویان ارائه می‌شود.

بخشی از کمک‌های مردمی به کمیته امداد نیز در در قالب وام‌های خودکفایی و اشتغال‌زایی به مددجویان اختصاص می‌یابد و در نهایت زمینه‌ساز توانمندسازی مددجویان می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.